Alla inlägg under augusti 2021

Av Ullis Bernhardsson - 2 augusti 2021 21:19

Åter igen en dag på tomten. Rensa ogräs och hämta ännu mera grus. Ja, vi behöver verkligen fylla på alla ytor med grus och vi behöver nog hämta mer. Men det får bli framöver. Nu tar vi hand om det vi har och ska försöka njuta lite av semestern också.
Men det finns en njutning i att få ordning runt mig, det är njutbart att se förbättringar.

Fick fikabesök av Tomas och Rosie, alltid lika trevligt! 😊

Jag älskar också att göra listor på allt som ska göras, älskar fylla-i-böcker :)
Block och pennor också för all del, det där när man hittar en penna dom är skön att skriva med. Är ni med mig? Är det fler som älskar sånt här med listor, block och pennor?

Träning då, nä i dag fick det bli vila från träningen.
Men det kan bli bakning i kväll om jag orkar.

Rosen som vi planterade i går.

Av Ullis Bernhardsson - 2 augusti 2021 00:13

I dag hade jag bestämt mig för 12km löpning, jag har drabbats av motivationsbrist och har dessutom ont i både knä och höft.
Jag vill ju bara vara hel och stark.

Men i dag hade jag som sagt bestämt 12km, fick sällskap av Tanja på 10 av dem. Det har varit dåligt med gemensamma pass den här sommaren, så väldigt trevligt att få ihop ett i dag. Och jag höll mig till planen och sprang 12,5 km. Nöjd!

Sen åkte Niclas och jag till den lokala trädgårdshandeln och köpte växter och näring. Äntligen skulle en ros planteras i våran trädgård.
Blev lite annat också att plantera.
Vi valde en ros som heter Mary Rosé, så fin.
Sen han vi också med en fika på ett relativt nyöppnat café lite utanför Trosa. Allt är bakat med äpplen och vi valde en varsin paj.

På kvällen fixade vi med plantering och bakande kakor till Niclas kafferep.
Hann med totalt tre sorter i dag.
Avslutade kvällen i soffan med några OS-repriser. Det går bra för Sverige :)

Löpning med sällskap, härligt :)

När jag häller på vaniljsås och det blir ett hjärta ?

Av Ullis Bernhardsson - 1 augusti 2021 10:34

Jag började med simning ute på Stensund, nästan så jag ville vika ner mig. Men Niclas drog den här gången och jag kom iväg, även om jag blev lite sen.
Motivationen är låg just nu.
Väl framme var tjejerna redan i vattnet och på väg runt ön.
Jag gjorde mig iordning och mötte upp.
Sen fick jag sällskap runt ön och sen även ett varv runt bojarna.
Totalt fick jag ihop 1500-1600m och mycket nöjd.
Vattnet var ljuvligt skönt och en och manet mötte vi.

Niclas och jag åkte sen vidare för att fira pappa som fyller år i morgon.
Det blir grillat och fika och är jättetrevligt, klockan rusar iväg.
På plats var även några av mina syskon och Melissa (systerdotter) var väldigt glad och busig.

Hemma landar vi i soffan och kollar OS och grabbarna som i dag tog både guld och silver! Mäktigt!

Ovido - Quiz & Flashcards