Alla inlägg under november 2020

Av Ullis Bernhardsson - 26 november 2020 23:07

Snart helg igen, jag hänger inte med i svängarna! Men veckan som gått har bestått av mycket jobb, men det är kul och snart dags att komma igång. Det har blivit lite extra träningsvila pga ögonoperationen, vilket passar bra nu när det är mycket jobb.
Även i helgen blir det jobb. Löpningen fortsätter jag att vila från, men cyklat har jag gjort två dagar nu! Riktigt skönt att träna efter några dagar vila och allt stillasittande på jobbet!
Och cyklingen känns lite roligare just nu, kanske för att jag inte får springa nu! Men längtar gör jag :)

Av Ullis Bernhardsson - 21 november 2020 09:34

Jösses vad fort veckorna går, hinner knappt med. Men det är mycket jobb just nu med ett projekt. Veckans första tre dagar fylldes med jobb 06:45-19:30. Men jag cyklade i Zwiftvärlden på måndagkvällen och klämde in lunchintervaller på tisdagen. Skönt att träna i dagsljus. Onsdagkvällen krävde vila och på torsdagen blev det 12 km mörkerlöpning.
På fredagen var jag ledig och åkte bil till Stockholm för en ögonoperation, jag har nämligen fått gråstarr. Gjorde en operation i september och nu var det andra ögats tur. Jag hoppas att det blir lika bra som första.
Just nu är pupillen fortfarande stor efter dropparna. Bjuder på en bild ? Men det börjar bli bra och synen börjar stabilisera sig!
Dock väntar minst 14 dagars löpvila nu. Känns trist, men så får det bli.
Nu hoppas jag på en skön helg ??

Efter ögonoperation

Tisdagsintervallet på tartan.

Av Ullis Bernhardsson - 14 november 2020 23:02

Veckorna bara rullar på nu! Mycket på jobbet med det nya datasystemet som ska igång snart. Det betyder att jag jobbar längre några kvällar i veckan och även i dag blev det jobb. Men i dag blev det i produktionen. Vad har annars hänt i veckan? Tränat har jag och hunnit med, både cykel och löpning! Dock saknar jag styrketräning. I morgon ska jag sätta mig ner och planera träning och lopp 2021. Några arrangerade lopp blir det nog inte, men jag får lösa det med andra alternativ.
Jag känner ändå att motivationen till träning finns där och det är skönt! Men visst vore det kul med ett litet lopp i sommar.

Ta hand om varann och håll avstånd och följ folkhälsomyndighetens rekommendationer!

Av Ullis Bernhardsson - 8 november 2020 18:54

Ska vi snacka lite om Covid-19. En hel vår av restriktioner och att hela tiden tänka på avstånd. Vi klarade det väl ändå rätt bra tycker jag. Ja, ja en del har såklart svårare än andra att hålla restriktionerna, ibland glömmer man och en del kom med stora pekpinnar. (Kanske jag med en och annan liten pekpinne) Sen kom en sommar som såg mycket bättre ut och vi var många som slappnade av en gnutta och kanske behövde vi det. Men nu är vi åter i en fas där det ökar mycket och det är dags att lyda alla råd som Tegnell kommer med! Och kanske måste vi av omtanke pekpinna lite försiktigt.
Men när folk som i våras stod med stora pekpinnen, och som nu glömmer det mesta, blir jag ändå lite provocerad. Men jag ska verkligen försöka att släppa det och hoppas att vi alla tillsammans tar ansvar nu. Och hjälper varann att komma ihåg vad som gäller. Inte döma eller hänga ut någon utan bara hjälpa varann för omtanke för varandra.

Ovido - Quiz & Flashcards