Alla inlägg under juni 2015

Av Ullis Bernhardsson - 28 juni 2015 21:52

I dag stod det cykling på schemat, men först ett besök på dem lokala trädgårdshandlarna!

Först blev det Noras trädgårdshandel, en ljuvlig oas! Jag skulle kunna gå där hur länge som helst och handla också för den delen, men i dag nöjde jag mig med jordgubbsplantor!

Fortsatte sen till västerljungs växthus och där blev det tomatplantor, gurka och physalis! Och det blev även lite blommor!

Lunch och sen dags att komma iväg på cyklarna, vi körde till Järna och fortsatte mot Nykvarn, men svängde av mot Gnesta och sen vidare runt sillen och klockan stannade på 73 km.

Ganska mycket vind, men det kändes ganska bra faktiskt!
Nu måste det bli lite mer cykel och till helgen ett längre pass!
Jag testade en ny sportdryck frän mighty sports i dag.
Jag måste nog vänja mig vid smaken, men ser inte att det skulle vara något problem!
Var samma sak när jag började med vitargo och den gillar jag ju!

Efter passet blev det middag och sen planterade jag det jag köpte på fm.
Sen en kaffe med Rosie!
Alltid lika trevligt :)

Nu slappa i soffan!
Ta hand om er!

Testade den här i dag på cyklingen!

Planteringarna

Av Ullis Bernhardsson - 27 juni 2015 22:34

Det här med att springa på hemmaplan och ha stora krav på sig själv är inte helt enkelt!
Men vi backar bandet lite!
2006 (tror jag det var, annars 2005) sprang jag loppet på 39,41, min bästa tid någonsin!
Sen följde överträning, skador och allmänt dålig form. Jag kunde träna, men var långt från gammal god form!
Det ledde till att jag stod över tävlingar och framförallt stadsloppet!

Minns mycket väl att jag förra året var färdigklädd och tänkte efteranmäla mig, men ändrade mig i sista sekunden!
Men i år hade jag vunnit en start när jag körde spinn of hope!

Det tog lång tid innan jag fick tummen ur och gjorde själva anmälan, blev nervös bara av att tänka på loppet och velade fram och tillbaka!

Jag var väldigt öppen med att jag var väldigt nervös och att målet var att våga starta och ha kul!
Det resulterade också i förståelse hos dem flesta och pepp att våga!

Jag fick jobba en hel del mentalt ska jag erkänna!

Men i går stod jag på startlinjen, nervös ända fram tills jag stod i startledet!
Knöt om skorna och fixade iPoden och helt plötsligt var det nervösa som bortblåst och jag kände att nu skulle jag äntligen bryta trenden att vara publik!

Jag drog i väg, kanske lite för snabbt i början!
Men hittade sen en behaglig, men jobbig fart!

Eftersom jag hade iPod i början av loppet missade jag nog en del hejjarrop!
Vid ca 1,5 km träffar jag på en kollega och byter några ord, han ropar efter mig och säger "bra att du startade"

Jag forsätter och längre fram vid ca 2,5 km står en annan kollega med familj och hejar och fotar!
Jag sträcker upp armarna och gör sen tummen upp och ropar "det här är roligt"

Sen hejas det lite här och där och jag försöker vinka eller göra tummen upp!

När jag kommer in mot hamnplan står den sötaste hejarklacken och klappar och ropar! (Fasters tre sötnötter)

Jag blir jätteglad och sträcker upp armarna och det kommer nog ett litet skutt!

Och sen är jag på väg mot torget och det blir mer och mer publik och jag tar ut den ena luren för att njuta lite extra av stämningen!

Sen ska man fortsätta ut från stan och nu kommer den lite tuffare och backigare banan!

Jag kämpar på, men farten sänks en del när man springer upp vid societetshuset och jag ger mig själv chans till lite återhämtning!

Sen kommer fler hejarrop och det piggar upp!

Och den där lilla grusbacken närmar sig och den suger, men det går bra! Lite längre fram vet jag att jag kommer få hejarrop, för där står en del kolleger med vänner!

Och nu är det dags för sista backen upp mot skolan, och jag är rätt säker på att familjen Ullbrand kommer finnas på plats där och bara tanken att dem är där ger mig lite extra kraft och när jag ser dem tror jag att jag sträcker upp armarna i luften och viftar :)

Nu är det bara utför och nu rullar jag på, och rakan in mot torget är lite längre än man faktiskt tror!
Svänger runt hörnet och lägger på en spurt in mot mål!

Möter Carina i målfållan!

Får ett pris från Trossen och min medalj!
Sammanstrålar med klubbkompisar, det är en speciell känsla att stå där och höra på allas snack om hur det gått!
Jag gillart :)


Jag är sjukt nöjd att jag vågade starta, tacksam för all pepp under veckan, att mina kolleger stått ut med mitt tjat om hur nervös jag är, att min familj peppat mig otroligt mycket, en trevlig lunch som uppladdning inför loppet och mycket mycket mer!

Hade jag kul då?
Jo, jag hade kul!

Nästa år är jag tillbaka!
Längtar redan!

Det är ett otroligt bra arrangerat lopp!
Mycket publik och hemmaplan är helt klart alldeles underbart att springa på!

Ta hand om varann och försök vara i nuet <3








Den här bilden är lite suddig, men kollar man niga ser man att jag vidtar med armen :)

Delar av sötaste hejarklacken!
Kan ju tillägga att även hejarklacken sprang under kvällen :)

Lyxade till med en våffla på utsikten i dag, dagen efter loppet! Den tillagades av en löpare som sprungit alla Trosa stadslopp, dvs 29 st!
Brorsan :)

Av Ullis Bernhardsson - 19 juni 2015 21:21

så var det då midsommarafton, jag kan inte riktigt förstå det själv!
Tiden har gått fort, jobbat mycket på slutet och träningen får lida lite av det!
Men jag känner mig lite piggare nu och tre lediga dagar känns riktigt bra!
Semestern börjar närma sig!
Ovanligt tidig semester i år, fick flytta min semester en vecka!
Men det känns riktigt bra, jag kommer kunna träna på lite extra till Kalmar Ironman, framförallt cykel (jag ligger efter)
Men dagens pass blev på sportsclub i Trosa och löpband!
Jag körde ett progressivt pass!

Kändes bra, men jobbigt!

Var rädda om varann!

Löpning på sportsclub

Hann med en belgisk våffla på svägerskans hak! Brorsan fixade våfflan :)

Nu väntar mys med familjen denna regniga höstkväll...eller jag menar midsommarkväll!

Av Ullis Bernhardsson - 14 juni 2015 15:02

på cykeln!
Planen har varit att cykla hela helgen!
Dessutom skulle det ju vara strålande fint väder!
Men den där cyklingen blev inte av.
Att jag är lite trött och sliten efter mycket jobb gör att träningen blir lidande!
Så jag har spenderat mycket av fredagen och lördagen i soffan och slappat!
Men i dag i lite sämre väder blev det trots allt cykel i lite över fem mil!
Nu gäller det att öka på milen, ser fram mot helgen som är lite längre pga midsommar! Ska bli skönt!

Jag har dock problem med domningar i händerna när jag cyklar och det stör mig verkligen!

Nu kaffe och lite vila!



Av Ullis Bernhardsson - 10 juni 2015 21:19

i går åkte jag hem från träningen sjukt besviken!

Har ju haft några riktigt sköna pass, men i dag gick solen ner riktigt snabbt!

Först körde jag ett pass med mina kollegor, styrka med PT.
Ett riktigt bra pass där vi bara använde oss av kropparna!
Individuella, grupp och parövningar i en timme!
Sen trodde jag tydligen att jag en timme senare skulle kunna göra bra ifrån mig på banan!

Jag har dessutom jobbat en hel del extra och känner mig lite sliten nu!
Så jag förstår ju att jag inte kan prestera mitt bästa, men ändå åker jag hem sjukt missnöjd!

Nu får jag försöka jobba lite mindre, ta tag i det som inte riktigt funkar och ladda om!

Från passet med kollegorna, jag puttar på!

Längtar till Mallis!

Ovido - Quiz & Flashcards