Alla inlägg under april 2021

Av Ullis Bernhardsson - 7 april 2021 15:01

Efter Sillen Runt blev det enbart yoga med Trosa Hot Yoga (online)och promenader i några dagar.
Skönt för kroppen.

Visst är det en speciell känsla att åka till studion där det ickdå är varmt och skönt, men online funkade också bra, även om det på första passet blev lite problem med deras ljud. Så jag gjorde så gott jag kunde.

Annars har påsken varit väldigt lugn.
Och på annandag påsk blev det jobb.
Funkade bra det också.

Riktigt kul är det att Niclas känns piggare när vi promenerar, kanske har operationen gjort lite nytta.
Älskar att vi kan röra oss tillsammans, längtar efter vårat första gemensamma löppass.

Av Ullis Bernhardsson - 3 april 2021 14:49

Långfredag och Sillen Runt står på schemat. Jag har varit osäker eftersom det är klent med långpass, men suget finns.

Till slut bestämmer jag mig för att vara med och det värsta som kan hända är att jag inte orkar.

Vi startar kl 09:00 från Safiren (badhuset i Vagnhärad) som vanligt. Vi är 7 stycken från start och det går lugnt, skönt känner jag.

Det är socialt och trevligt, och Niclas supportrar under dagen. Framme i Gnesta blir det kaffe och påfyllning, där väljer S att hoppa av och det var helt enligt hennes plan.

Vi andra fortsätter och jag springer mest med T som alltid håller sig till planen, att alla ska med och att det är en social tillställning.
Jag kan känna att det finns ett par som vill köra på lite mer.

Det kan göra mig lite stressad, och känna att jag är en bromskloss.
Men T har helt rätt i att det är en social tillställning.
Jag skulle själv aldrig känna att någon annan bromsar, så lite konstigt att jag själv får den känslan.
Vid sista stoppet vid Vårdinge är det 6-7 km kvar och jag känner att jag gärna kör sista biten själv.
Jag behöver dessutom lätta på trycket, så jag ber dem andra fortsätta utan mig.
Men jag har bestämt mig för att fortsätta, och nu med musik.
Jag sticker iväg och km rullar på och musiken i öronen får mig att tänka på annat.

Jag kan stundvis skymta ryggen på T och M, måendet är för långt gör att komma ikapp.
Dem övriga tre har tydligen börjat trycka på ordentligt gick jag höra.

Men jag avslutar dem fem sista km snabbare än under hela rundan och landar på 35 km och ett snitt på 6:22/km.
Jag är nöjd! :)

På eftermiddagen blir det ett yogapass online med Trosa Hot Yoga.

Kvällen avslutas med familjen och soffhäng.

Innan start

Paus

Slut för i dag, bra jobbat gänget :)

Av Ullis Bernhardsson - 3 april 2021 14:29

Jag har missat att skriva på ett tag, så det får bli en blandning av vad som hänt.

I början av veckan (måndags) körde jag min man till Karolinska för en ablation av hjärtat. Vi var då förväntansfulla och hoppades på att han skulle må bättre.
Tyvärr verkarxdrt inte vara riktigt då och läkaren bedömde operationen som misslyckad.
Han vilar nu lite extra och får lyfta max fem kilo, vilket han utnyttjar väldigt bra. Jag får bära allt och även det under fem kg (skrattar)
Men det gör jag så gärna :)

På jobbet är det mycket och vi har den här veckan börjat 04:30, jo jag skrev rätt. Jag går upp typ mitt i natten, men jag har varit duktig med att lägga mig i tid så jag har klarat det bra. Blev dock bara onsdag och torsdag för mig, då jag var ledig i början av veckan.

Ser fram mot ledigheten!

Glad Påsk.

Niclas på sjukhuset och väntar på att få komma in.

Ovido - Quiz & Flashcards