Alla inlägg under maj 2013

Av Ullis Bernhardsson - 5 maj 2013 09:29

Så var det då dags för kungsholmen, jag kände mig inte riktigt redo. Jag visste att jag skulle klara längden förstås, men det finns inte mycket fart i kroppen.
Familjen Ullbrand hämtade upp mig kl 08:00 vid butiken.
Först ut den här dagen på banan var barnen Ullband, och dem var riktigt duktiga allihop!

Sen hade vi lite tid över innan vårat lopp skulle dra igång, en del av tiden gick åt till att fundera på vilka skor jag skulle ha.
Lätta eller lite mindre lätta, valet föll tillslut på dem lätta!
En annan fråga var hur mycket kläder för det var fint väder, byxor hade jag bara långa så det var inte mycket att fundera på.
Men skulle jag ha bara tävlingslinnet eller tröja under!
Maria valde snabbt att ha tröja under och funderade nog inte så mycket på just den biten då hon är lite frusen av sig!
Jag velade lite fram och tillbaka, men valde tillslut att ha en tunn tröja under, jag kunde ju ändå dra upp ärmarna!

Så hade vi nu tagit oss till startfållan, jag, Maria och hennes man Daniel som för övrigt inte tränat någon löpning på väldigt länge och som längst sprungit 15 km.

I starten hör jag också att speakern (Lorenzo) säger att vi inte får ha musik i öronen pga trafiken.
Jag som alltid brukar springa med musik.

Han säger också att han ser att många är välklädda, och säger att har ni möjlighet att lämna kläder till någon gör det!
Nu hör inte jag till dem välklädda, men jag börjar genast fundera på min tröja, jag borde tagit av mig den!

Men jag tänker att jag kan slänga av mig den vid varvningen, och PANG där går starten!

Och åter till tröjan, jag inser snabbt efter ca 1 km att jag vill ta av mig tröjan och börjar i farten ta av mig linnet och hänger det i byxlinningen och av med tröjan och på med linnet!
Knyter tröjan runt midjan och pustar ut, nu känns det bra :)

Jag tuggar på och tycker att det går lite för fort, jag kommer inte orka hålla farten hela loppet, men det känns bra och jag springer på.
När jag kommer till ca 6 km får jag hejarrop av Kjelle och Snigel ( nu kommer jag inte på ditt riktiga namn, någon hjälp mig)
Jag blir väldigt glad och peppad!
Jag var ju själv med i Studenterna förut (klubben som arrangerar loppet) så det är också lite kul att se om jag känner igen någon funkis!

Jag fortsätter att springa på och tänker att i backarna ska jag verkligen släppa på och rulla, det går riktigt bra :)
Så kommer jag till varvningen och fortsätter ut på andra varvet ( där slänger jag också tröjan). Tänker att mitt nästa mål är att ta mig till 15 km skylten och jag är lite förvånad över att det fortfarande känns så bra i kroppen.
Nu springer jag också om folk hela tiden och bara det är peppande!
När jag kommer fram till 15 km blir nästa anhalt att passera Kjelle och Snigel som förstås hejar och jag blir peppad!
Straxt efter 16 km får jag vatten av Christin som också hejar! Det känns riktigt bra nu :)

Fortsätter och vid 18 km blir jag trött för första gången på loppet, om ni förstår vad jag menar! Trött på riktigt!
Jag tar en gelgodis och sänker farten i backen upp, men efter toppen ska jag rulla ner för backen :)
Och det känns lite bättre igen, jag fortsätter att springa om folk!

Och nu kommer jag ner till Rålis och det är bara en liten, liten bit kvar!
Jag trycker på lite extra i hopp om att kunna komma under 1:50, men det gick inte riktigt.
Klockan stannar på 1:50:16
Jag får medalj av Karnfält och han får en svettig kram! Sonja får också en kram :)

Min första tanke var att jag missade dem där 16 sekunderna, men jag inser att jag faktiskt har sprungit betydligt bättre än jag kunde drömma om just nu och kroppen känns i stort sett bra hela vägen!
Och det här är verkligen en bit på Vägen tillbaka.....

Maria och Daniel gjorde riktigt bra lopp! Bra jobbat!!
Alla nöjda och glad!

Tack familjen Ullbrand för en trevlig dag!

Och tack till Studenterna för ett riktigt bra lopp på alla sätt och vis!!
Kul att träffa några gamla klubbkompisar!
Både före, under och efter loppet! :)


Ovido - Quiz & Flashcards