Alla inlägg under maj 2015

Av Ullis Bernhardsson - 27 maj 2015 21:50

I dag vaknade jag av fågelkvitter, eller klockan ringde och jag hörde fågelkvitter!

Hur som helst så funderade jag en stund på och jag skulle slänga benen över sängkanten och hoppa upp eller snooza!
Jag valde det första alternativet!
I dag var benen lite segare än i går!
Det tog ca 2 km innan jag kände något flyt!
Det är ljuvligt ute nu på morgonen!
Ljust och lagom varmt!

Framme på jobbet blev det dusch och frukost!

Och sen ett 12 timmarspass innan det var dags att avsluta jobbdagen!

Fast i dag åkte jag med en kollega hem!

I dag stannade jag och fotade blommor :)

Tjockskor i dag också!

Av Ullis Bernhardsson - 26 maj 2015 22:19

Planen var morgonjogg, men jag vet hur det brukar vara.....skönt att snoooza.
Men i dag kom jag upp, och drog på mig träningskläderna, dagen till ära nya 2XU med rosa kryss, den lite mörkare rosa :)
Och mina tjockskor, jag har testat dem ett par gånger och är inte kär i dem än, men i dag gjorde jag ett nytt försök och jag kan
nog bli kär i dem, men det kanske tar lite tid.
De kändes i varje fall bättre i dag, jag har hört att det tar några pass innan man vänjer sig.

Jag stack iväg och det kändes förvånansvärt bra, jag körde på och ser på klockan att det går snabbare än lugn morgonjogg.
Jag kör på ett tag och det känns fortfarande bra, så jag bestämmer mig för att köra på och passet blir progressivt.
Känner mig nöjd, det går åt rätt håll och jag blir så glad för alla framsteg. (Och det betyder inte att jag är snabb, bara att jag, med mina mått mätt, springer bättre än jag gjort ett tag)

Väl framme på jobbet blir det dusch och frukost.
Idag testar jag chiapudding till frukost och jag gillart, gott!

Sen blir det 12 timmars jobb.

Och jag bestämmer mig för att springa hem också.
Lugnt och fint tänker jag och även nu gick det lite snabbare än min plan.

Jag vet inte riktigt vad det är som gör att det känns bättre just nu.
Kombinationen snygga tights, tjockskor och gårdagens yoga kanske :)

Skönt är det varjefall.


Ta hand om varann!

Chiapudding

Har jag sagt att jag gillar rosa ;)
Sjukt nöjd med mina nya 2XU.

Tjockskor (Hoka one one)

Morgonjogg, skön start på dagen <3

Av Ullis Bernhardsson - 25 maj 2015 21:45

I går åkte grabbarna hem, så nu är det tomt här hemma!
Jag frågade om de inte ville stanna några dagar till, men de ville de absolut inte. ;)

Men vi hade ordnat ett välkommen-hem-fika för mamman och pappan!
Grabbarna tyckte det var så kul, plockade blommor och dukade bordet!
Gjorde även namnskyltar till alla!
Dem hade en del diskutioner om hur vi skulle placeras :)

Dem blev så glada när de kom hem <3

Vi har haft härliga dagar tillsammans, men nu är det över för den här gången!

Nu är det tänkt att träningen ska trappas upp, bara hoppas att det funkar!
I dag ville en kollega som utbildar sig till yogainstruktör öva på en grupp!
Det skulle bli yoga för löpare och det ville jag inte missa!
Men först ett löppass med Carina. Vi körde lite av stadsloppsbanan, när vi var tillbaka på jobbet märkte vi att det blev kortare än vi trodde!
Vi var varjefall nöjda och tog en kopp kaffe och laddade för yoga.

Vi körde ett yoga-pass för löpare vilket betyder mycket stretch.
Och andning också förstås.
Men det är inte helt lätt att få till andningen!
Men det var ett bra pass, nästa vecka kör vi igen!

Hem, handla dadlar på Ica som Kenth tagit hem!
Äntligen kan jag baka bollar igen! :)

Kila över och gratta grannen som fyller 80 år i dag, men vi bestämde att vi tar fikat vid ett annat tillfälle!
Planterade liljekonvaljer som jag fått från Vigdis <3

Och avslutade med att göra chiapudding, blir kul att testa till frukost i morgon! :)

Yoga men Ann-Sofie i dag :)

Av Ullis Bernhardsson - 23 maj 2015 19:53

I går efter jobbet blev det ett pass på Trosa stadslopps banan!
Jag har förmånen att alltid sluta 12:45 på fredagar!
Jag gav mig bort till loppets bana, klev på där det passade bäst!
Jag tycker det är en ganska tuff bana, men jag blev förvånad att det ändå kändes så pass bra som de gjorde!
Jag trippade på i ett lite högre tempo än vanligt (i mina mått mätta)

Det var riktigt skönt att springa!
Efter ca halva passet stannade en bil till och det var Scharpen som bytte några ord!

Rundan totalt gick på en helt okej tid!
Kanske springer jag loppet på riktigt i år! Vi går se!

Annars när det gäller träningen så är det nu hög tid att trappa upp en gnutta!
Det får vara slitigt ett tag nu!


Av Ullis Bernhardsson - 21 maj 2015 21:46

men just nu hänger jag med 3 extra barn i den här familjen! 3, 5 och 12 år är de!
Visst sjutton hade jag kunnat trixa för att få ihop det, men den här veckan får träningsmässigt bli som den blir! Istället har jag fått umgås med dessa härliga ungar och levt som en fembarnsmorsa! Och det är mycket som ska hinnas med, vi har besökt badhuset, varit hos frisören, varit på dagisfest och bara myst massor!
De somnar och till min förvåning sover hela natten och när jag väcker dem på morgonen ligger de och drar sig en stund för att sedan med glädje börja dagen, när kvällen kommer blir längtan efter mamma och pappa lite extra jobbig, speciellt på slutet!
I dag skypade vi med barnens mamma och pappa och grabbarna blev så glada!

I morgon är sista dagisdagen och snart är mamman och pappan hemma och huset här kommer bli tomt!
Och just nu sparar ungarna på kramar till mamman och pappan så räkna med kramkalas!
Jag ser till att få en och annan kram också!

Vi ska klara några dagar till och grabbarna verkar ha planer för helgen!
Och faster och farbror hänger på!

Ta hand om varann!
Störst av allt är kärleken!


Cykel och löpning! (Nä, han behöver inte hjälp att cykla, bara Niclas som vill vara lite rolig) passet blev 14 km.

Nyklippta killar! Och Ottis!

Av Ullis Bernhardsson - 17 maj 2015 21:33

I dag började dagen skapligt tidigt, men det är härligt att vakna till småkillarnas småprat!
Den stora killen sov hos en kompis, men senare på dagen fick Niclas härligt sällskap av honom på cykel. (Niclas sprang)

Och när de var ute och sprang bakade jag med småkillarna, de var väldigt sugna på att baka och de valde äppelpaj!
Så det fixade vi!

När Niclad och O kom hem var det min tur att springa!
Valet blev till Trosa och sen hem.
Vilket blir 14km.
Jag stack iväg och det kändes faktiskt bra, ökade farten hela vägen ner till Trosa, hade vinden i ryggen och det kändes riktigt bra, men jobbigt!

Planen blev att ligga på ner och jogga behagligt hem!
För hem skulle det bli motvind!

Väl framme i Trosa pustade jag ut och vände sen hem i den väntande motvinden.

Mötte på Mr Ådarakan, jag kan inte komma ihåg vad han heter nu!
Men han brukar nöta på bra på Ådarakan fram och tillbaka några mil! Men nu hade han bytt och vek av vid våtmarken. Vi snackade lite på vägen mot vagnhärad, han kämpar på med sina maror! Vi pratade också lite trail och vi är nog båda asfaltsnötare kom vi fram till.
Vi sa hejdå och jag fortsatte i motvinden, men det slog mig att jag faktiskt inte brydde mig så mycket om den utan körde på!
Det var en skön känsla i kroppen i dag!
Dock var jag skapligt trött i sista backen! Och joggen hem som skulle bli lätt var i ett högre tempo än mina långpass.Så ja, i dag var det nog min dag!
Hemma i hallen igen kom grabbarna snabbt och bad mig komma ut i köket och kolla vad Niclas hade gjort!
De var lite oroliga över köttfärssåsen! Jag gissar att det inte var riktigt samma som mamma gör!
Men de åt och var nöjda även om Gabbe var skeptisk!

Sen blev det äppelpaj och den var nog mer än godkänd av alla grabbarna!
Då var även min mamma och Rosie här och fikade! Trevligt!

Njut av livet!

Life is good!

Av Ullis Bernhardsson - 16 maj 2015 21:10

I dag blev det maskinträning på Safiren!
Jag gillar den, men det var ett tag sen vi var där!

Som dem flesta vet är vi barnvakt till 3 härliga killar just nu 12, 5 och 3 1/2.

Men vi tänkt ändå försöka få till styrka i dag!
12 åringen stannade hemma med våra grabbar, men småkillarna var med. Vi laddade med lego och leksaker och ev film så datorn var också med!
Med tanter och gubbar som tränar var visst roligare att titta på!
Dem här killarna hänger med på det mesta utan gnäll!
Och både i går och i dag har dem pratat om när vi ska springa på banan! :)

Det gjorde vi vid ett annat tillfälle när vi hade dem och de tyckte dem var riktigt kul!


Ta hand om varann!

Av Ullis Bernhardsson - 15 maj 2015 12:51

Jag har en längre tid varit sugen på något galet roligt äventyr i löparskor!

Ja, jag kommer köra Ironman i augusti och det i sig är ett äventyr!

Men jag är nu ute efter ett äventyr utan tävlan!
Skulle kunna ske i slutet av hösten eller på våren!

Funderar vidare och har du någon erfarenhet och tips kontakta gärna mig på ullislovisa@me.com

Ovido - Quiz & Flashcards