Alla inlägg under mars 2013

Av Ullis Bernhardsson - 16 mars 2013 21:39

Den här veckan har det blivit sparsamt med träning!
Vilket gör att det känns som jag inte tränat på väldigt länge!
Fast jag sprang dem där 57 km för bara en vecka sen! Märkligt!!

Men i morgon drar jag igång, jag är nog redo för att öka på lite igen och nästa vecka ser jag verkligen fram mot!
Jag ska ju börja köra styrka igen och samtidigt få till den där maten jag mår så bra av!!
Kommer bli tufft, men väldigt skönt när jag kommer in i det igen :)
Och inte glömma dricka vatten, har varit lite dålig på det ett tag!


Nu jäklar ska jag bli stark ;)

Av Ullis Bernhardsson - 15 mars 2013 20:07

veckorna går verkligen snabbt nu!
Det har varit sparsamt med träning den här veckan!
Vilket för mig är helt normalt efter förra helgens äventyr!
Men nu börjar jag bli riktigt löpsugen!

Och nästa vecka drar jag igång med gymträningen igen!

Jag har ju några kilon som ska bort och vad jag minns så sa jag innan 4 maj!
Så nu känns det som jag måste jobba hårt!!
Riktigt hårt!!

Ha en skön fredagskväll och ta hand om er!!

Av Ullis Bernhardsson - 12 mars 2013 22:28

Nu är det väl ändå dax att blogga!
I helgen blev det äntligen ett ultralopp, jag var ju påväg innan jag blev övertränad för flera år sen!
Jag bestämde mig väldigt sent för att åka till Skövde och göra ett försök!
Faktiskt så sent som i fredagsmorse!
Så efter kursen åkte vi mot Skövde, Niclas och jag.
Jag med hopp om att bli en ultralöpare och Niclas som langare!
Vi kom fram till Skövde vid åtta på kvällen, checkade in på hotellet.
Jag frågade i receptionen efter närmaste matställe, och det var visst en pizzeria!
Jag blev lite skeptisk (utan att ha sett pizzerian) och frågade om den var fräsch!
Ja, så jag inte blir magsjuk nu när jag äntligen ska springa min första ultra!
Tjejen i receptionen började tveka när jag lät så orolig! :)
Hon ville nog gardera sig att inte vara vara delaktig om jag nu skulle äta där och bli sjuk!

Vi gick dit och kollade och bestämde oss för att vi kunde äta där, för mig blev det ett lass med lasagne! Gott!


Kvällen blev ganska tidig och jag sov gott!
Upp skapligt och ner i hotellfoaljen för efteranmälan!
Sen ladda på med frukost!

Vädret var lite kallt och en gnutta blåsigt!
Jag plockade fram kläder som verkade lagom att springa i.
Jag hade packat ner en hel väska med alla möjliga alternativ.
Jag är rätt duktig på att packa alldeles för mycket och det gäller inte bara löparkläder!
Hade även plockat med tre par löparskor, min tanke var att det nog kan vara skönt att byta skor efter några timmar!

Dax att ge sig av till starten som bara låg 200 m från hotellet!

Klockan blev 10:00 och PANG där gick starten!
Min plan var att ta det väldigt lugnt i ca 6- minuterstempo.
Målet var att klara 50 km i dag!

Det kändes bra och det gick lite snabbare än min planerade tid.
Tänkte börja loppet utan musik och njuta av gemenskapen!
Men efter något varv insåg jag att musik skulle nog vara trevligt!
Jag började med min vanliga iPod musik!

I banan som var 1200 meters varv ingick en backe som var ganska brant,
7 m höjdskillnad säger dem som vet!
I början sprang jag i den, men insåg efter ett tag att många hade den som gåperiod och jag hade även hört innan att det är smart
att gå i den!
Så jag bestämde efter några varv att jag också skulle gå en bit av backen!

Jag tuggade på bra och kroppen var med, Niclas servade med dryck och energi.
Han tog även kort varje hel timme!
Vilket jag inte alls tänkte på!
Dem första timmarna gick bra, det var ju inte längesen jag körde 3 mil på löpbandet.
Sen sikta jag in mig på 4 timmar och här mellan 3-5 timmar sänktes nog farten en gnutta!
Men det kändes fortfarande okej!
Här vid tre timmar bytte jag ut musiken mot en ljudbok.
Jag lyssnade klart på Martina Haags bok Heja, Heja.
Jag kom på mig själv ibland att jag sprang och skratta! Hon är rolig den där Martina :)
Jag började vid 4 timmar även äta från loppets bord!
Godis, chokladbit och chips!
Tog även lite cocacola på varje varv nu!
När jag passerade en mara så var det ju inte långt till mitt uppsatta mål, 8 fjuttiga km!
Jag kommer klara mitt mål tänkte jag!
Väl framme vid 50 km knöt jag näven och utbrister "YES"
Nu kan det bara bli bonus :)
Får även en kick lite senare när Niclas säger att nu är det bara en timme kvar!
Jag vill springa på lite extra! Bara en timme kvar!!!
När boken är slut byter jag till musik igen!
Ja, jag vet att jag har dålig musiksmak! :)
Men jag laddade ner melodifestivalen till min iPhone på fredagen när vi åkte ner till skövde!
Och nu är det dax för mello!
Jag blir faktiskt på springa-fort-humör när gubbarna sjunger " en riktig jäkla slager"
Och där skruvas min fart upp lite!
Klockan går och jag tuggar på och Niclas peppar!
Oj, nu är det ju bara en kvart kvar, jag blir lycklig!!
Och när jag är ute på sista varvet tänker jag att nu är det väl ändå dax
för Sean banan att göra en insats och just då kommer han dessutom lagom till backen! perfekt! Jag blir åter igen springa-fort-sugen och trycker på även upp för backen springandes! Passerar vid varvningen och ser att det bara är två minuter kvar och jag springer för livet!
Nu går det undan :)
Och där hörs ett PANG och det betyder stanna :)
Jag stannar direkt och väntar in mäthjulet!
Enligt min klocka har jag nu sprungit 57,4 km.
Dem där två besöken till toaletten som låg en liten bit ifrån måste väl ändå göra att jag fick ihop 57 km.
Men när jag ser resultatet på kvällen ser jag att det blev 56975m jag stör mig lite på dem där 25 meterna!
Men inser sen att jag faktiskt inte alls bryr mig om dem, jag har ju för sjutton sprungit 56975 m på 6 timmar.
Dessutom betydligt mer än mitt mål!
Jag är sjukt nöjd och har redan börjat tänka på en ny 6-timmars!
Jag kan inte riktigt smälta de här loppet!

Stort tack till Niclas!
Du är bäst!

Loppet var riktigt bra arrangerat och riktigt lyxigt att kunna göra anmälan på hotellet, 200 m till starten, samt
middag och prisutdelningen på hotellet!
Inte för att jag fick något pris, men 11 av 52 tjejer tycker jag får vara okej :)


Ta hand om er!!






Ovido - Quiz & Flashcards