Alla inlägg under augusti 2017

Av Ullis Bernhardsson - 27 augusti 2017 09:36

Stockholm marathon!

Har den senaste veckorna varit förkyld, tror jag varjefall.
Det kommer och går hela tiden, flera av mina vänner undrar om det inte är pollen! Men det tror jag inte, har inte hänt tidigare!

Men ett par dagar innan loppet börjar jag känna mig hängig igen, avvaktar någon dag till och fredagen (dagen innan loppet) känns det inte alls bra.
Blir stressad över om jag ska kunna starta eller inte. Ringer vårdcentralen och till min glädje får jag en snabb tid för att kolla sänkan! Sköterskan är bra och tydlig att det inte är någon infektion.
Yes, jag kan starta! Köper dock allergitabletter som jag ska börja med efter loppet då dem kan göra mig trött!

Nu till loppet!
Tänker försöka hänga på 4-timmars gruppen.
Funkar ett tag, men det går för fort alltså gruppen håller en högre fart än att gå i mål på 4 timmar.
Jag känner att jag får slita för mycket, släpper gruppen och fokuserar på att känna mig glad under loppet.

Känslan känns bra nu och jag triopar på, vid 32 km springer jag ikapp Bingo och vi snackar lite! Jag skrattar fortfarande när jag ser filmklippet som Bingo la upp på insta! Jösses :)

Springer upp på Västerbron och där står Maria och Daniel och hejar!
Alltid lika kul :)

Jag kommer senare in på stadion, ser plötsligt Micke, spurtar på och förstör hans målbild! ;)
Men han vinner över mig med några fjuttiga sekunder, men det bjuder jag på! Väl värd vinst :)

Kommer i mål på 4:08:29 och är faktiskt nöjd.

Vi var ett helt gäng från klubben som sprang!
Passade också på att anmäla mig till nästa års lopp.

Ovido - Quiz & Flashcards