Alla inlägg under april 2016

Av Ullis Bernhardsson - 27 april 2016 22:07

Hinner ju knappt med här, men jag har tränat den här veckan också :)

Körde ett lite längre distanspass i måndags och det kändes riktigt bra.

På tisdagen blev det intervaller på banan, hade ont om tid då en modevisning och middag med en fin vän väntade på kvällen.

Så jag körde en alldeles för kort uppjogg och körde sen ett kort pass 2x4x400, farten var bra och jag var riktigt trött och nöjd efter passet! Det är så sällan jag går från banan och är nöjd.
Sen blev det modevisning på stadshotellet, mycket trevligt :)

Och i dag kom jag äntligen upp och morgonjoggade, start 05:15 så det är verkligen tidig morgonjogg!
Så skönt.

Och nu i kväll blev det ett riktigt slitigt pass (intense) med Niclas!

Passet kördes egentligen tidigare i kväll, men vi hann inte och körde själva lite senare.

Nu padda i soffan!

Lite bilder från veckans träning.

Av Ullis Bernhardsson - 24 april 2016 18:15

Men vi ville båda två (jag och Niclas) ha lite mjukare underlag och jag ville gärna se något nytt. Jag kom på att vi kan springa sörmlandsleden vid skottvång, en kollega har pratat gott om den rundan!
Vi tog bilen dit och hittade rätt så gott som på en gång!
Vi tänkte 9 km rundan, kanske två varv!
Men det visade sig vara riktigt tufft vissa bitar och vi var lite trötta. Det var också en hel sel stenar och rötter bitvis! Men jag gillar rundan, och vissa sträckor sprang vi längst vattnet! Härligt!
Men vi bestämde att ett varv får räcka i dag! Och valet blev sen att åka vidare till badhuset och simma!
Härligt det också, i dag kändes det riktigt bra dessutom.

Blev trots allt en bra träningsdag totalt, men jag behöver några långa pass innan maran nu!

Ta hand om varann!!

Några bilder från dagens pass.

Av Ullis Bernhardsson - 22 april 2016 22:17

Vi börjar med gårdagen, vilade en stund på soffan efter middagen!
Blev sjukt trött och ville helst fortsätta padda i soffan!
Men jag tog mig upp och drog iväg till klubbträningen!
Vi blev fem stycken som skulle köra backar. Backar tillhör inte mina favvopass, men jag rättade in mig i ledet och körde backar i regnet.
Det var riktigt skoj faktiskt!
Och alla kämpade på.

Och i dag blev det samma upplägg som förra fredagen, springa till Gnesta eller varjefall så långt jag hinner innan Niclas slutar!
Jag hann inte hela vägen, men det gör inte så mycket! Mer bra faktiskt då några skavanker känns av.
Och dessutom kom Niclas och plockade upp mig lagom tills det började regna!

Lite vila på soffan och sen middag och dags för dagens andra pass som visade sig bli ett bra simpass!

Nu trött ?

Ny badmössa :)

Av Ullis Bernhardsson - 19 april 2016 21:28

I dag var det löpbanan som gällde och det skulle bli stege 2-4-6-4-2 x 2
Låter kanske inte så jobbigt, men har man som mig slarvat med löpintervaller så är det jobbigt!
Men jag var ändå taggad när jag åkte ner till Trosa så t.o.m lättskorna fick följa med!

Vi satte igång med uppv. och fortsatte ned löpskolning! Sen var det dags för stegar, jag gick ut för hårt och 6-minutaren var riktigt slitig, där någonstans bestämde jag mig för att nöja mig med en och tryckte på lite extra på sista!
Jag bestämde mig också för att vara nöjd med min stege, för visst har det väl gått lite framåt från förr! Jag ska kolla klockan snart.
Dock är jag oceaner från gammal god form'! Men nu är nu och jag tar det där ifrån!

Jag körde i min Team Alice tröja, det är tröjan jag cyklade i på Spin of Hope! (Där man cyklar för att samla in pengar till barncancerfonden)

Alice kämpade men överlevde inte cancern!

Tänker extra mycket på mamma Sara och familjen i dag❤️



Ta hand om varann och glöm
inte att Du är värdefull!

Av Ullis Bernhardsson - 18 april 2016 22:52

Blev lite träning i dag också.
Planen var simning, men den styrdes om till ett cirkelpass istället!
Och passet startade redan kl 17:45 och var ca 45 minuter med uppv. och stretch.
Okej pass, men ingen favvo om jag ska vara ärlig!

Nu soovva ?

Av Ullis Bernhardsson - 17 april 2016 19:28

I dag blev det ett långpass med Niclas! Han ville gärna kolla läget på vägen mellan Vagnhärad-Gnesta, han ska cykla med sina elever där i maj. Jag tyckte det lät som en bra ide, kul med nya löparstråk även om vi tidigare sprungit en bit på den vägen! Vi trippa på bra och nåda var pigga, efter ca 13-14 km kom vi ut vid vårdinge kyrka och där tog vi stora vägen tillbaka till Vårdinge folkhögskola och sista biten skulle vi springa genom skogen som vi sprang i början! Där någonstans började vi också bli trötta och det blev betydligt mindre snack! Väl hemma stannade klockan på 26 km och vi är nöjda med det. Vi packar väskorna och går till badhuset där det blir varmpool och bastu, fantastiskt skönt ?????

Nu lagom trött, dags för en kopp kaffe!

Bild i spegeln.

Innan start, efter hade han inte orkar ?

Av Ullis Bernhardsson - 17 april 2016 10:37

Jag har ett tag funderat på att springa från Vagnhärad-Gnesta en fredag!
Fredagar passar bra, jag slutar tidigt och kan springa till Gnesta och åka med maken hem!
I fredags blev det äntligen av!

Jag kom hem och blev lite seg, men kom trots allt iväg!
Med en putt i ryggen av sonen.
Lite trötta och sega ben vid start, men sen släppte det och jag kunde springa på bra! Solen sken och jag hade bitvis lite vind i ryggen och bra musik i öronen!

Det kändes bra hela vägen och väl framme väntade jag in maken på en bänk i solen! ??
Vilken bra fredag!

Vi bestämde oss för en fika på Humbles innan hemfärd, men Niclas har inget kort på dig få barnen lånat det!
Men en snäll taxichaufför rycker in och vi swischar och får kontanter av henne! Fint och våran fika blir av.

Passet blev 18,47 km.

Ta hand om varann! ??



Valde lätta skor på passet, ger en skön känsla.

Skapa flashcards