Alla inlägg under april 2013

Av Ullis Bernhardsson - 28 april 2013 21:39

I dag gick en del av dagens långpass på sörmlandsleden.
Fantastisk miljö!
Jag startade i Vagnhärad, hämtade upp Niclas vid Åda och sen sprang vi ut mot Stensunds!
Det var lite småsegt emellanåt och jag var glad att vi valde en lite annorlunda runda i dag!
När vi sen kom ut till Stensunds så var det helt fantastisk och där ifrån fortsatte vi i skogen och kom senare ut i Trosa!
Vi fortsatte till Åda där vi hade bilen!
Åkte tillbaka till Trosa och köpte lunch på Trossen! Salladsbuffen där är toppen!
Sen blev det en stunds vila innan det var dags att klara av dagens gympass!
Jag funderade lite på vad jag skulle köra för uppv. cykla är rätt tråkigt, rodden är inte riktigt bra för min baksida och löpning är ju kul, så löpning fick det bli!
Vi körde på bra på gymmet!

I dag påminde jag mig själv om vad mitt mål är!
Jag vill ju ta mig tillbaka till gammal form!
Och det betyder att jag kommer få slita!
Men jag ska se till att behålla glädjen hela vägen!

Och på lördag är det dags för Kungsholmen Runt! Hjälp vad fort tiden har gått!
Jag räknar inte med någon toppentid, men jag ska öva på att tävla igen!
Fortfarande lugn, men det lär nog ändra sig :)

Ta hand om varann och ha kul!!

Fint sällskap och härlig utsikt.

Av Ullis Bernhardsson - 27 april 2013 22:26

Hela veckan har det blivit morgonträning på gymmet!
Kan man starta dagen på ett bättre sätt, jag mår så jäkla bra av morgonträning!
Men jag har förstår sprungit lite också!
I tisdag tränade jag med klubben på banan i Trosa, långa intervaller!
Jobbigt med skönt att få dem gjorda!
Jag känner att jag ligger efter lite i min maraträning, inte så lite heller!
Men jag får helt enkelt göra det bästa av det!
Och i torsdags var vi några från klubben som sprang vårat lopp, Hedebyloppet!
Det kommer gå den 15 juni, kolla gärna på hemsidan hedebyloppet.se


I dag har jag hjälpt till i butiken, galet mycket folk!
Det är så roligt med alla kunder! Och en del åker faktiskt långt för att komma till våran butik på landet :)
Men idag var det hel klart en rekorddag i butiken! Fantastiskt!


Och i kväll blev det ett pass på gymmet!


Nu ska jag gå ner i min lilla målarbod och påbörja ett nytt målarprojekt!


Ta hand om varann!


Att jag gillar 2xu vet väl alla och häromdagen kom den här till mig!


Av Ullis Bernhardsson - 21 april 2013 22:23

Så var det så dags att hämta hem husvagnen, jag tycker att det är så tråkigt att packa ihop allt!
Eller allt, det är faktiskt Niclas som gör det mesta om jag ska vara ärlig!
Med förtältet varjefall, jag fixar det som behöva fixas inne i vagnen!
Vi åkte varjefall upp på lördagen när butiken stängt!
Felix och hans kusin Emil i Sandviken hade pratat ihop sig och vi skulle lämna honom där!
När vi kom fram till Sandviken stod middagen på bordet och som alltid trevligt att träffa familjen Holck.
Vi kom fram ganska sent till Mora så det var bara att bädda ner sig!
Men vi var uppe
med tuppen och tog en morgonpromenad!
Riktigt skönt och härligt med sol, promenaden avslutades med frukost på Mora parken!
Sen var det dags att plocka ihop och åka och hämta Felix!
Vi fick lunch och kaffe! Tack :)
Sen tog det en evighet innan vi kom hem, vi stannade även till på dragon gate. Jag tror det hette så, Niclas behövde pausa och Felix var hungrig!
Men efter att ha läst kommentarerna efter Niclas incheckningen på fejjan började vi ångra oss!
Och då hade vi redan fått maten!
Så det blev inte mycket till mat där!
Och det lär inte bli fler besök.
Sen blev jag orolig för att vi skulle bli magsjuka!
Men det är vi inte än varjefall!

Äntligen hemma, men sent och det blev direkt till gymmet för dagens pass!
Jag tycker det var segt, det tar på kroppen att åka bil!

Det är också sjukt segt att släpa runt på husvagn, kanske borde göra oss av med den!

Men nu vill jag sova :)

Av Ullis Bernhardsson - 20 april 2013 16:29

I morse blev det ett morgonpass på gymmet med Niclas!
Lite piggare i dag och kunde köra på bra! Härligt :)
Sen blev det bråttom till butiken, enklaresport.
Jag var tvungen att åka hem en sväng och lämna lite grejer och passade även på att åka ner till Trossen och för att köpa plocksallad till lunch!
Så himla fräscht på Trossen, mycket gott att välja på!

Sen mötte jag Maria som talade om att det var mycket i butiken och Niclas var i behov av hjälp!
Så när jag väl kom dit var det bara att sätta fart!
Riktigt kul!
Kul också när det är kunder som åkt en bit för att dem verkligen vill komma till våran butik på landet :)

Hade även besök av några killar från Stockholm som hoppar och trixar lite!
Dem hade verkligen tålamod och fick vänta en stund, men som plåster på såret bjöd jag på dricka och dem verkade nöjda!
Deras ärende gällde ett samarbete så jag förstår att dem snällt väntade :)
Och dem gick inte hem med tomma händer varjefall :)

Ta hand om varann!

Av Ullis Bernhardsson - 20 april 2013 16:29

I morse blev det ett morgonpass på gymmet med Niclas!
Lite piggare i dag och kunde köra på bra! Härligt :)
Sen blev det bråttom till butiken, enklaresport.
Jag var tvungen att åka hem en sväng och lämna lite grejer och passade även på att åka ner till Trossen och för att köpa plocksallad till lunch!
Så himla fräscht på Trossen, mycket gott att välja på!

Sen mötte jag Maria som talade om att det var mycket i butiken och Niclas var i behov av hjälp!
Så när jag väl kom dit var det bara att sätta fart!
Riktigt kul!
Kul också när det är kunder som åkt en bit för att dem verkligen vill komma till våran butik på landet :)

Hade även besök av några killar från Stockholm som hoppar och trixar lite!
Dem hade verkligen tålamod och fick vänta en stund, men som plåster på såret bjöd jag på dricka och dem verkade nöjda!
Deras ärende gällde ett samarbete så jag förstår att dem snällt väntade :)
Och dem gick inte hem med tomma händer varjefall :)

Ta hand om varann!

Av Ullis Bernhardsson - 19 april 2013 21:26

Vilken härlig fredag!
Först jobb och sen springa hem till Vagnhärad för att sedan fortsätta runt kommunen!
Det var varjefall planen!
Och vet ni, den höll!
Saknaden av långpass är över!
Eftersom jag kör hårt med gym nu och även tänker på kosten så ville jag ladda på lite extra, det gjordes med chasewnötter!
Tog även med lite om det skulle behövas under passet!
I dag fick min vattenrygga från salomon hänga med, den sitter grymt bra och finns självklart i våran butik!
Älskar när vi tar hem prylar som jag själv blir kär i!
Tillbaka till långpasset, det var lite blåsigt i dag och jag kände att det här kan bli jobbigt! Så jag delade upp passet i olika bitar i mitt huvud!
Ibland gör jag så, eller faktiskt ganska ofta! Speciellt på långpass om jag springer själv!
En otrolig skön känsla infann sig efter dagens pass!
Väl hemma väntade en avokadosallad med räkor och skinka på mig!
Sen ville Niclas gå till gymmet, det var nästan så jag ville hoppa över i dag!
Men det gjorde jag inte, däremot körde jag lite lättare än planerat!
Vilket jag tycker var helt ok efter mitt löppass!
Nu väntar en välbehövlig dusch, en kopp te och min säng!

För er som är intresserade av längd och tid!
Se klockan! :)

Av Ullis Bernhardsson - 18 april 2013 21:37

Morgonen startade med ett pass på gymmet kl 05:30 med Niclas!
Lite segt att komma upp, men väl på plats var det bara att köra!
Fantastiskt skönt med morgonpass, varjefall när det är över :)
Jag gillart!

Senare på kvällen väntade ett löppass med klubben, men innan det var dags hann jag vila en liten stund!
Men ärligt så gör det nog mer skada än nytta!
Kl 19:00 var det varjefall dags för klubbträningen, just torsdagar är det inte så många som är med!
I dag blev vi fem stycken.
Vi körde backvarv och jag erkänner att den intensiva perioden med styrka sitter i kroppen!
Men jag ställer inte så höga krav på mig själv just nu när det gäller farten.

Nu känns det perfekt med en kopp te och lite nötter!
Och snart en säng! :)

Sov gott!


Av Ullis Bernhardsson - 17 april 2013 22:02

Ja, jäklar vad veckorna går fort nu! Helgerna också för den delen!
Man hinner knappt med!
Jag har kört en hel del styrka nu och har tappat lite löpning, speciellt långpassen och det oroar mig lite inför maran!
Men total mängd i veckan är skaplig, men då räknas löpningen från gymmet in!
Men långpassen......långpass på pigga ben vill jag ha :)

Närmast i loppväg är Kungsholmen Runt och jag tror att jag satsar enbart på att se det som ett bra långpass inför maran!
Jag har tyvärr inte så mycket fart i kroppen! Så vad kan jag begära!

Men det är kul att träna och jag mår bra så jag har inte så mycket att gnälla över faktiskt!!
Kanske kan jag hinna med att blogga lite mellan varven också, för det är faktiskt några som undrat vad som har hänt med min blogg!


Ta hand om varann!

Skapa flashcards