Direktlänk till inlägg 26 april 2015

Mallis dag 2

Av Ullis Bernhardsson - 26 april 2015 18:35

Började dagen med frukost på hotellet!
Det finns inte mycket som slår härliga långa hotellfrukostar, jag gillart :)

Efter frukosten gjorde vi oss redo för första löppasset på Mallis!

Vattenrygga på och iväg!
Underbart och härligt att jogga i linne och kortisar!
Vi valde höger utanför hotellet och det visade sig bli skapligt backigt!
Jag är ju inte överförtjust i backar, men jag behöver dem :)
Så det var bara att bita ihop!

Efter ca 5 km var det stopp och en härlig utsikt!
Där fanns ett gallerstaket där tusentals hade satt fast sina (kärleks) lås och slängt nyckeln i vattnet!
(Bild längre ner)

Vi vände och sprang tillbaka och fortsatte sen mot Cala Millar. Där var det lite mer liv och rörelse!

Efter ett tag vände vi och sprang tillbaka!
Handlade och gick sista biten hem!
Totalt blev det 15 km.

Vi fortsatte dagen vid poolen med en varsin bok!
Jag läser just nu Björn Ferrys bok och Niclas läser Malala.
Och jag som smörjde mig så noga kan nu se att jag missade lite ;) Duktig!

Lunch och sen iväg på dagens andra pass ett grupp-pass kallat crosstraining! Det innebar olika stationer med 45 sekunder på varje 10 sek vila och 10 övningar och 3 varv. Och avslutades med en tabata-övning!
Bra pass och bra ledare!

Där träffade vi också Vagnhäradsbon och hans fru! Vi kämpade på bra allihopa!

Nu väntar bara middagen på något mysigt ställe!

Ut i solen och den fantastisk kvällen!

Ta hand om er!

Kram

Från dagens pass, kolla alla låsen :)

Crosstraining med duktig ledare!

Har inte kommit så långt än, men han skrivet ärligt och från hjärtat!
Ja, kanske lite för ärligt och mycket info ibland! ;)

 
 
Ingen bild

Sandra

27 april 2015 18:28

Var tvungen att kolla in bloggen! Roligt att läsa om er vistelse här på Mallis :)
Fantastiskt bra jobbat både igår och idag på Power Step, och vilken snygg bild vi fick till!

Kram Sandra

Ullis Bernhardsson

1 maj 2015 23:25

Kul att du hittade hit Sandra!

Kram, kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ullis Bernhardsson - 18 december 2022 16:24


Det här med att blogga är nog återigen inte min melodi. Jag tänker att det blir kul, men är nog lite för privat för att blogga. Att enbart skriva om träning blir nog väldigt tråkigt för eventuella läsare. Klart att det kan vara kul att gå tillbaka ...

Av Ullis Bernhardsson - 13 december 2022 22:33

I dag har jag varit ledig, körde Niclas till karolinska. Eller rättare sagt, han körde dit och i dag skulle det vara inskrivning, samtal med läkare och sköterska samt provtagning. Jag fick hänga med in på rummet, fanns inget besöksförbud eller restr...

Av Ullis Bernhardsson - 12 december 2022 16:59


Men först tar vi helgen, i fredags var det jobb som vanligt och sedan möte med J och vi blev båda glatt överraskade av resultatet. Jag gick nog med ett leende på läpparna hela helgen. Men det gäller att hålla i och inte slappna av för mycket nu. G...

Av Ullis Bernhardsson - 8 december 2022 22:06

Fortfarande ont och fortfarande lite irriterad över det. Så nu fanns inte mycket stt vänta på, ringde en naprapat i kommunen och fick faktiskt tid i dag. Men då jag inte hade egen bil så blev det lite problem och jag kunde välja att komma på måndag...

Av Ullis Bernhardsson - 7 december 2022 20:00

Min värld har kretsat mycket på min rygg/ben, jag vill inte ha ont. Är orolig att det ska bli som sist, då hade jag problem med en höft i ett halvå. Bestämmer mig för att ta hjälp snabbt och kollar av läget för naprapat-hjälp, På jobbet får vi ...

Ovido - Quiz & Flashcards