Alla inlägg den 8 augusti 2021

Av Ullis Bernhardsson - 8 augusti 2021 19:38

I dag var planen lägenhetsvisningar.
Felix hade bokat in fyra stycken på söder.
Jag tycker verkligen om att få följa med och titta, även Niclas var med.

Första lägenheten var fin med balkong, men lite fix i köket behövdes.
Den hade också toalett och dusch var för sig, lite speciellt, men hanterbart.

Andra lägenheten var fin, utan balkong, men lätt att öppna upp fönstret och sitta där som mäklaren sa.

Tredje lägenheten var lite roligt stylad.
Det var hög säng, men stege fanns inte. Någon undrade hur man kom upp och jag tipsade om att man får hoppa som Mondo :)
Men det skulle tydligen finnas på vinden. På vinden hade man tydligen också ställt upp kylskåpet av någon konstig anledning.

Fjärde lägenheten kanske var bäst av alla, lång smal balkong, takterss, och ett stort kök.

Nu är det bara att hålla tummarna att budgivningen inte skenar iväg.

Vi passade på att både fika och äta i stan.
En tiggare gick fram till Felix när Niclas och jag var in och köpte kaffe.
Jag kom ut och han sa att det var lugnt och visade kort och ville ha pengar, så frågade han Felix igen och han sa ?jag har inga? då säger han att det finns en Ica längre fram.
Då fick jag nog och sa ifrån, och avslutade med du kan gå nu!
Sen drog han vidare till andra kaffegäster.
Jag hjälper gärna folk i nöd, men sånt här gillar jag inte. ?Du kan gå till ica och hämta?
Usch!

Vi promenerade runt i stan med våra kaffekoppar i både regn och sol!

Men det tog på krafterna, i bilen hem slumrade jag till en stund.
Nu återstår att se om jag orkar tränar kväll eller om det blir något helt annat :)

Första kaffet på söder

Lunchdags

Ovido - Quiz & Flashcards