Direktlänk till inlägg 14 augusti 2021

Sista dagarna innan vardagen drar igång.

Av Ullis Bernhardsson - 14 augusti 2021 20:20

Jag har verkligen njutit av dagarna. Fredagen startade jag på Åda med mina golfklubbor. Men det är svårt tycker jag, jag har svårt att få till bra träffar. Och ibland vill jag faktiskt ge upp lite. Kanske ändå inte blir mer än att stå och slå bollar.
När jag var klar åkte jag ut till Stensund och pr frukost och läste en bok av Monika Björn som handlar om klimakteriet. Jag tycker det är ett intressant och viktigt ämne. Alla borde läsa den, både män och kvinnor faktiskt.
Snart kommer det en ny bok från Monika och det ska bli så spännande att få hem den.
Men när jag satt där på bryggan kom Annelie simmandes och jag fick sällskap på bryggan. Trevligt tycker jag.
Lunchade med Niclas och på em sprang jag ner till Trosa.

Plockade blommor på Hillsta, i Västerljung, härlig miljö att vara i och sen åt vi en sen gemensam middag hela familjen.

Lördagen startade med simning med Annelie och frukost på bryggan, vi simmade ihop ca 1100 m. Härlig simning och skönt vatten.
Och efter smakade frukosten väldigt bra.

Väl hemma fixade vi lite på tomten och jag sålde min rosa kak-cykel till en ung kille som gillade rosa. Alla nöjda.

Vi åkte sen till Björnlunda och åt glass, köpte ägg och besökte en kyrka och tände ljus. Det är något speciellt med kyrkor och i dag lite extra speciellt då de bjöd på kaffe. Men vi swishade faktiskt en slant.

På vägen hem åkte vi in vid Sund och kollade hur det såg ut vid Sund Nergården, väldigt mysigt.

Tim ville slå några bollar och vi passade sen på att köpa med sushi hem.
Och planen var att baka bullar.
Men klockan är över åtta och frågan är om det blir några, eller om vi ens har allt hemma för bullbak.
Först kaffe :)

Här följer några bilder från dagarna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ullis Bernhardsson - 18 december 2022 16:24


Det här med att blogga är nog återigen inte min melodi. Jag tänker att det blir kul, men är nog lite för privat för att blogga. Att enbart skriva om träning blir nog väldigt tråkigt för eventuella läsare. Klart att det kan vara kul att gå tillbaka ...

Av Ullis Bernhardsson - 13 december 2022 22:33

I dag har jag varit ledig, körde Niclas till karolinska. Eller rättare sagt, han körde dit och i dag skulle det vara inskrivning, samtal med läkare och sköterska samt provtagning. Jag fick hänga med in på rummet, fanns inget besöksförbud eller restr...

Av Ullis Bernhardsson - 12 december 2022 16:59


Men först tar vi helgen, i fredags var det jobb som vanligt och sedan möte med J och vi blev båda glatt överraskade av resultatet. Jag gick nog med ett leende på läpparna hela helgen. Men det gäller att hålla i och inte slappna av för mycket nu. G...

Av Ullis Bernhardsson - 8 december 2022 22:06

Fortfarande ont och fortfarande lite irriterad över det. Så nu fanns inte mycket stt vänta på, ringde en naprapat i kommunen och fick faktiskt tid i dag. Men då jag inte hade egen bil så blev det lite problem och jag kunde välja att komma på måndag...

Av Ullis Bernhardsson - 7 december 2022 20:00

Min värld har kretsat mycket på min rygg/ben, jag vill inte ha ont. Är orolig att det ska bli som sist, då hade jag problem med en höft i ett halvå. Bestämmer mig för att ta hjälp snabbt och kollar av läget för naprapat-hjälp, På jobbet får vi ...

Ovido - Quiz & Flashcards