Alla inlägg den 4 december 2022

Av Ullis Bernhardsson - 4 december 2022 21:20

I dag blev det en väldig softig dag hemma, mest vila, vila och vila.
Men sedan blev det lite fart på oss.
Niclas målade och jag bakade två sorters kakor.
Annars är den 4/12 årsdagen då vi förlorade Niclas pappa, min svärfar och barnens farfar.
Jag tycker fortfarande att det är otroligt sorgligt att barnen inte fick lära känna honom.
De var så små när han gick bort, och han alldeles för ung, bara 52 år.
Men han låg ofta på golvet med dem och busade.
I år är det 25 år sedan.
Stor sorg och saknad.

Av Ullis Bernhardsson - 4 december 2022 09:42

Började dagen med en lång frukost och efter mycket om och men kom jag ut på mitt långpass. Det kändes bra och väl ute var det ändå skönt.
När jag var borta passade Niclas på att måla hallen.
Vi åt sedan lunch och bestämde oss för att hälsa på mamma och lämna en present och dricka kaffe.
Väl på plats tyckte jag vi kunde tända adventsljusen, inget var tänt och i morgon är det andra advent.
Vad jag och dem övriga inte tänkte på var att katten ofta hoppar upp på bordet.
Vilket han också gjorde nu och tog vägen vid ljusen, både Niclas och jag slängde oss fram för att dra bort honom och då lutar han sig åt andra hållet, mot ljusen. En liten katastrof uppstår, men allt slutade väl. Lilla gubben och jag tog väl mest stryk. Han med en lite bränd päls, luktade inte gott och jsg med en skada i handen. Men slutet gott.

Långpass

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards