Alla inlägg den 3 december 2022

Av Ullis Bernhardsson - 3 december 2022 19:49

Nu har vi kommit in i december, årets sista månad som bjuder på flera festligheter framöver.
I torsdags var jag på en utbildning med jobbet på eftermiddagen, den handlade om förbättringsarbete och vi fick öva både praktiskt och lyssna på föreläsning. Bra utbildning.
På kvällen körde jag ett pass på cykeln, bytte stavgångspasset från programmet till cykel. Det brukar jag göra.
Men jag fick peppa igång mig rejält, det är lite motigt nu med träningen. Jag tycker mest det är mörkt och lite kallt.
Jag gillar årstider, men dem övriga tre betydligt mer. När jag var liten sade jag alltid att jag gillade vintern mest, men jag tror det mest berodde på att jag fyller år på vintern.

I går var det fredag och fredagar betyder kort dag, slutar redan 12:45 och det är både lyxigt och skönt.
Den nya chefen kom och hälsade på i dag.
Jag känner igen honom, men känner honom inte. Men jag är positiv och tror att det också kommer blir bra. Jag är nöjd med min nuvarande chef också. Men allt är sällan för evigt.

På eftermiddagen träffade jag Rosie och det var verkligen trevligt och dags. Det var väldigt längesen.
När Niclas kom hem åkte vi till Skärholmen och hämtade min telefon och jag hade nästan glömt lösenordet på mitt apple-id.
Men det gick bra. Vi tittade också på en robotdammsugare, jag har varit lite sugen ett tag, men vi vill läsa på lite mer.
Kom gärna med tips, både för och nackdelar. Och även märke om ni har något förslag.
Snabbt in på Ikea och sedan hem till soffan :)


Alltid glad efter ett pass.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards