Alla inlägg den 10 januari 2013

Av Ullis Bernhardsson - 10 januari 2013 21:27

Ja, vi börjar med tisdagsträningen! Planen var 2000-ingar!
Jag körde lite lugnare tempo, mest för att jag kände av något i nacken!
D låg liksom där och störde mig, men d funkade bra att springa!
Sprang med Maria på intervallerna, vi t.o.m sprang och pratade så vi hade helt klart kunnat kört på lite mer!
Men vi höll oss till planen och nöjde oss med d.
Vaknade på onsdagen och då kändes d betydligt värre i nacken/utsida hals, vid örat och neråt kommer d stötvis en väldigt obehaglig smärta! Så där höll d på hela dagen, så på em hämtade jag några plåster som ska lindra smärtan!
Fick även i mig Alvedon under dagen!
Väl hemma blev d middag och sen sängen vid 18-tiden och där stannade jag resten av kvällen och natten!
Vaknade i morse och kände mig inte ett dugg utvilad, och fortfarande ont!
Bestämde mig ändå för att gå till jobbet och försöka få tid till naprapaten!
Jag fick en tid och t.o.m skjuts till och från praktiken av naprapaten själv! Ingen dålig service!
Han hittade några låsningar i ryggen som han jobbade med, men vi kom aldrig till d onda området!
Han vill börja från början, vilket jag mycket väl förstår, men vi fortsätter i morgon!
Han satte även på värmeplåster! Och gav mig hemläxa!
Så nacken/halsen gör fortfarande stötvis lika ont, men jag hoppas han kan hjälpa mig med d i morgon!
Jag skänker oxå en tanke till dem som går med ständig värk, måste verkligen vara skitjobbigt!
Jag kunde dock både jobba och springa tyckte han!
Och torsdag betyder klubbträning så jag tänkte att jag testar!
Dock tänkte jag byta intervallerna mot distans!
Och d funkade, men jag får fortfarande såna där smärtkörningar!
Men d var skönt att komma ut en sväng, annars hade jag förmodligen tillbringat även denna kväll i sängen!
Nu ser jag fram mot morgondagens behandling!
Men först sova! Ska bli skönt!!

Tack för att du finns Alvedon brus!

Ovido - Quiz & Flashcards