Alla inlägg den 10 maj 2015

Av Ullis Bernhardsson - 10 maj 2015 20:39

Jag har varit sjukt trött några dagar och även varit lite seg i huvudet så jag har vilat från träningen.
Men i dag var det dags, tröttheten var bättre. Fast jag var fortfarande lite seg och luddig i huvudet, hoppas ni förstår känslan :)

Vi kom iväg ganska sent, men styrde mot Järna och Saltå café.
Det har varit grymt bra där, gott och nyttigt. Men nu har saltå själva tagit över även caféet.
Hade några kollegor som var där i fredags och tyckte vad jag förstod att det var sådär.

En bit från vårat mål stod en bil och Niclas sa något om att han kanske vill ha hjälp, men jag sa att han väntar väl på någon.
När vi kom lite närmare såg vi att det var klubbisar Rajje som hade passerat oss och stannat till.
Vi bytte några ord och han åkte vidare till jobbet och vi fortsatte till Saltå.

Väl framme efter 20 km skulle det bli gott att fylla på med energi, nu var kassan nere och det var nytt och fräscht tycker jag.
Mer platser inne blev det också då båda planen hade sittplatser.

Jag valde det som såg ut att passa mig och en latte.
Mitt val var gott och jag var nöjd, men tycker nog att utbudet innan var lite bättre. Dem hade så grymt goda smörgåsar och bakverk.
Men det här var ändå helt okej.

När vi skulle bege oss hemåt hade vi blivit lite sega, men vi satte fart.
Vi fick helt klart kriga lite, men det ska ju vara bra för pannbenet har jag hört ;)

Vi mötte efter ett tag kompisen Tomas som kom cyklande, det tog ett tag innan jag såg att det var han.
Vi fortsatte och mötte sen även Kent som också kom cyklande.


När vi passerar Möbelhaus ca en mil hemifrån och jag ser att det är öppet frågar jag om Niclas skulle ha en glass, vi var riktigt sega just där. Först ville han inte ha, men ändrade sig ganska snabbt. Så vi klev in och jag pustade lite och snubben som jobbade där sa att jag kanske inte är van att gå.
Jag kläckte ur mig lite snabbt att vi har sprungit från Vagnhärad till Järna och nu tillbaka och just nu alltså ca 30 km.
Han sa inte så mycket, jag tyckte att han var lite butter. Han kanske inte är van med kunder ;) Inte springande såna varjefall.
Det blev varjefall en piggelin och en Loka för min del och det behövdes.
Sen fortsatte vi och nu var det faktiskt några backar som skulle klaras av.
Det blev även 2 regnskurar på vägen hem.


Det var riktigt skönt att komma hem och lägga till 40 km löpning på kontot, det blev ändå en okej vecka med tanke på att det blev några vilodagar som jag skrev tidigare.

Ta hand om varann.

Dags för start.

Fikapaus

Dags att springa hem.

Tanka vid Möbelhaus och den glada butiksinnehavaren :)

Ovido - Quiz & Flashcards