Alla inlägg den 20 mars 2022

Av Ullis Bernhardsson - 20 mars 2022 07:40

Morgonstund o.s.v upp extra tidigt för lördagsjobb.
Det har varit några dagar med full fart på jobbet, så även dag.
Men klockan gick galet fort och det var dags för hemgång.
Jag skulle få besök av mina småsystrar och deras barn, så jag skyndade hem.
Dem kommer straxt efter mig och vi får äntligen träffa nytillskottet Elton snart fyra veckor. Han är så söt och det blir bebismys. Vi leker också med den övriga skaran som består av Cornelia, Melissa och Jossan.
Det blir full fart och lite fika där emellan.
Mysig eftermiddag.

Sen åker Niclas och jag till Tims lägenhet, den luktar lite instängd/rök fråntifugsre hyresgäst och vi kör ett husmorstips att ställa ut ättika.
Hoppas det hjälper, det går vise i morgon.
Sen blir det avokadosallad på den lokala pizzan. Vi har ätit alldeles för många havtorn jag, nu behöver vi bara visa oss så är beställningen klar :)

Sen rullar vi lätt på cyklarna 35 minuter.

Avslutar dagen i den stora soffan :)

Av Ullis Bernhardsson - 20 mars 2022 07:26

Veckorna går väldigt fort nu och det är redan fredag igen.
Fredag betyder kort dag på jobbet och direkt efter åkte jag till JE och checkade av min status. Det såg bra ut och full av energi åker jag förbi blomsteraffären och köper fredsgsblomma. Butiksbiträdet öppnade sig rejält och jag förstod hennes frustration.
Sen blev det städning med musik på hög volym. Städa är nog skönast när man är själv hemma. Jag blir lite mer effektiv då :)
När Niclas kom hem åkte vi med pappersinsamlingen och tog en kaffe hos mamma.
Och det blev vila från all träning.
Vi avslutade dagen i soffan och jag lade mig skapligt eftersom jag ska jobba på lördagen.

Ovido - Quiz & Flashcards