Alla inlägg den 21 juli 2021

Av Ullis Bernhardsson - 21 juli 2021 16:56

Jodå, ni läste rätt. Vi har blivit med husvagn till min makes stora glädjen. Han har nog längtat länge, jag har varit lite tveksam eller väldigt faktiskt. Vi har ju haft en när barnen var mindre och jag trodde nog att vi var färdiga med husvagnslivet.
Men så började han leta och hittade enligt honom den perfekta vagnen.
Jo, den hade verkligen allt ugn, frys, AC, cykelställ gott om utrymme mm. Men väldigt fula dynor som inte alls störde Niclas. Vi var varjefall och kollade på den. Niclas betydligt mer ivrig än mig, men så kan det få vara. Vi tog såklart inga beslut där och då.
Efter många diskutioner framgick tillbaka landade vi i att köpa, och även här var nog Niclas vinnaren :)
Men i ett förhållande får man ge och ta och nu var det faktiskt min tur att ge.
Niclas är överlycklig det här inte att ta miste på.
Men nu behövs körkort och dragkrok.
Det löser sig båda två, jag lyckas hitta en återbudstid på för uppkörning av kortet och Niclas bokar för dragkrok.
Vi hämtar hem vagnen och jag har svårt med dem fula dynorna och tankarna går på högvarv hur jag ska få till en härlig känsla i vagnen.
Men jag ska lösa det, har en tanke och rådfrågar även min kusin som är inredare. Vi tänker ganska lika och några kuddar, filt och piff köps in.
Känns mycket bättre nu.

Ni ska få hänga med på våran husvagnssemester, men nu ropar Niclas och det verkar som jag måste komma och kolla något i husvagnen.


Dynorna som stört mig så mycket.

Av Ullis Bernhardsson - 21 juli 2021 10:00

sen senast jag skrev.
Vi bearbetade en stor sorg och blir fortfarande påminda om vad som hänt.
Men det är såklart mycket lättare just nu.

Vi har firat att mamma som fyllt 75-år med en överraskningshelg i Eskilstuna, hon blev väldigt rörd.

Jag har också jobbar sjukt mycket, övertid helg efter helg.

Firat en härlig midsommar med mina favoriter, familjen.

Varit i total obalans, mindre skön känsla.
Men det är väl det som också är livet.
Jobbar hårt på att hitta balansen igen.


Det finns såklart mycket att skriva här, men ville få med lite av som hänt.
Jag har ju av olika anledningar lovat mig själv att skriva.
Så jag gör väl åter ett nytt försök :)

Ovido - Quiz & Flashcards