Alla inlägg under mars 2015

Av Ullis Bernhardsson - 16 mars 2015 20:48

Ledig måndag känns helt klart lite lyxigt!
Planen var att köra Niclas till jobbet och sen fortsätta till Sydpoolen och springa på AlterG bandet!

Men det var gott om tid från att ha lämnat Niclas till min bokade tid så jag följde med till lärarrummet och tog en kaffe med Niclas och några trevliga kollegor till honom! Sen tyckte Niclas att jag skulle hänga med på första lektionen en stund och så fick det bli! En andraklassare skulle starta dagens gympalektionen, en av killarna undrade genast vem jag var! Det var en liten kille med mycket spring i benen dessutom, om han vill kan han nog med sin iver och nyfikenhet bli vad din helst!
Ungar är verkligen härliga! Det kom fram en liten tjej till mig och säger, vad fin du är och jag svarar med att "det är du också" hon fortsätter lektionen med ett leende! Sen smiter jag iväg för jag ska ju dejta AlterG!

På plats bestämmer jag mig för korta intervaller! Kul som sjutton!
Byter några ord med T under passet!
När jag är klar fortsätter jag till Kungens Kurva där jag äter lunch och dricker en stor latte och mår ännu bättre på min lediga måndag.

Mätt och belåtet går jag igenom affärerna i lugn och ro och dessutom nästan folktomt. Shoppat lagom mycket.
Jag avslutar med att springa in på Ikea och köpa sånt som alltid går åt alltså servetter, ljus och lite annat smått.

Sen är det dags att åka mot Södertälje och hämta upp Niclas!

En alldeles perfekt måndag!
Mer lediga måndagar åt folket!

AlterG + snabbskor= kärlek

Redo för ett pass!

Lunch, latte, sol och converse

Av Ullis Bernhardsson - 14 mars 2015 20:35

 


I dag blev det ett tidigt pass på Safiren, maskinträning! Ledaren är riktigt bra och jag behöver verkligen styrkan!

Planen var sen att fortsätta med ett löppass efter i sällskap av Carina!
Vi var lite sega båda två, maskinträningen hjälpte nog till!
Vi tog oss ut till Tullgarn och fortsatte där ifrån på sörmlandsleden! Det är en riktigt fin runda!

Tillbaka på safiren nästan 17 km senare blev det dusch och bastu!

Sen blev det full fart med Niclas brorsbarn som bor hos oss över natten och nu sitter vi här hela högen och tittar på mello! Den lilla sitter uppkrupen hos mig och slagit igen sina ögon! Trött kille ?



 

Av Ullis Bernhardsson - 13 mars 2015 19:22

Helgen är här och jag börjar den med ett härligt kvällspass med Linn!
Som vanligt mycket tjatter och glada miner! Vi saknade dock Tanja i dag!
Efter passet blev det kaffe och mer tjatter ?

Tack för trevligt pass och kaffesällskap Linn! ?

Av Ullis Bernhardsson - 13 mars 2015 15:52


Jag får ibland höra, varför bloggar du inte längre.

Och det är helt enkelt för att jag tröttnar på att blogga.

Men nu tänkte jag göra ett nytt försök fram till Kalmar Ironman, bloggen kommers i huvudsak handla om min resa på väg mot mitt mål. den 3:de i ordningen.

körde Järnmannen 2003 och Ironman 2014.

Och i augusti är det dags igen.



Ovido - Quiz & Flashcards