Direktlänk till inlägg 20 mars 2015

AlterG och simning.

Av Ullis Bernhardsson - 20 mars 2015 22:20

Redan fredag, jösses vad fort veckorna går.
Man hinner ju knappt med....

I dag har det ju även varit rocka sockorna, jag tror inte jag behöver förklara så mycket om det mer än att alla är lika värda!
Och självklart rockade jag sockorna, och det var flera på jobbet som gjorde.
Jag vill passa på att nämna att jag har härliga kollegor på jobbet.
Jag trivs så jäkla bra!

I dag passade jag också på att plocka med kläder till klädinsamlimgen på jobbet, känns alltid bra när man kan hjälpa till på något sätt.
Och skönt att rensa garderoben.

Jag var också iväg och körde ett AlterG-pass, jag är så glad att jag har möjlighet att köra fartpass på det här bandet.
Just nu kör jag på 20%, när jag började i somras var det 40% så det går helt klart åt rätt håll. Jag kan nog testa på 15% nästa vecka.
Jag sprang ju faktiskt några 400-ingar i går på banan som funkade.

Men i dag körde jag på ett SD-pass och mitt i passet dyker härliga Tanja upp.
Alltid kul att träffa Tanja och jag blev riktigt glad att hon kom upp och hälsade!

På vägen hem möttes Niclas och jag upp i Järna och skulle ta en kaffe och något ätbart, men vi nöjde oss med kaffe då tjejen som stod i köket var riktigt förkyld och hostade hela tiden.
Men kaffet var gott!

Och på kvällen blev det äntligen simning, vi är igång med den nu.
Rajje var också där och simmade.
Simning är verkligen inte mitt element, men jag ska göra ett gott försök.
I mitt fall skulle jag nog tjäna mest på att lära mig cykla och springa bättre.
Simningen är ju relativt kort jämfört med cyklingen och simningen.

Men jag ska ge simningen en chans.

Ta hand om varann!
Och glöm inte bort att du är bra precis som du är!


I dag har jag rockat sockorna. Alla är lika värdefulla, olika är bra!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ullis Bernhardsson - 18 december 2022 16:24


Det här med att blogga är nog återigen inte min melodi. Jag tänker att det blir kul, men är nog lite för privat för att blogga. Att enbart skriva om träning blir nog väldigt tråkigt för eventuella läsare. Klart att det kan vara kul att gå tillbaka ...

Av Ullis Bernhardsson - 13 december 2022 22:33

I dag har jag varit ledig, körde Niclas till karolinska. Eller rättare sagt, han körde dit och i dag skulle det vara inskrivning, samtal med läkare och sköterska samt provtagning. Jag fick hänga med in på rummet, fanns inget besöksförbud eller restr...

Av Ullis Bernhardsson - 12 december 2022 16:59


Men först tar vi helgen, i fredags var det jobb som vanligt och sedan möte med J och vi blev båda glatt överraskade av resultatet. Jag gick nog med ett leende på läpparna hela helgen. Men det gäller att hålla i och inte slappna av för mycket nu. G...

Av Ullis Bernhardsson - 8 december 2022 22:06

Fortfarande ont och fortfarande lite irriterad över det. Så nu fanns inte mycket stt vänta på, ringde en naprapat i kommunen och fick faktiskt tid i dag. Men då jag inte hade egen bil så blev det lite problem och jag kunde välja att komma på måndag...

Av Ullis Bernhardsson - 7 december 2022 20:00

Min värld har kretsat mycket på min rygg/ben, jag vill inte ha ont. Är orolig att det ska bli som sist, då hade jag problem med en höft i ett halvå. Bestämmer mig för att ta hjälp snabbt och kollar av läget för naprapat-hjälp, På jobbet får vi ...

Ovido - Quiz & Flashcards