Alla inlägg den 23 mars 2021

Av Ullis Bernhardsson - 23 mars 2021 20:30

Startade måndagen med promenad från Åda-jobbet. Det var en fantastiskt fin morgon och jag njöt.
Att starta dagen med någon form av rörelse är verkligen fantastiskt! Jag älskar det.

Jobbet flöt på bra, inget konstigt,
Sen blev det promenad från jobbet tillbaka till Åda.

På kvällen ringde Tanja och ville ha sällskap en stund, så jag följde med henne hem.
Sen när jag skulle hem kom Niclas och mötte mig, fint att promenera tillsammans. 

Niclas har lagt klart golvet i badrummet i källaren och jag hjälpte till att stötta och springa med material när det behövdes.
Bra team.

Morgonpromenadens vy.

Av Ullis Bernhardsson - 23 mars 2021 20:21

Söndagen spenderades med Felix och Niclas på Södermalm, det var dags för lägenhetsvisning igen, vi kollade på två lägenheter. Där vi alla blev lite extra förtjusta i den ena, den hade också ett väldigt fint närområde med fin utsikt över Grönalund.
Men det betyder också budgivning och den ökade i pris rasande fort, så den var bara att släppa.

Vi hann med en god lunch och även kaffe på ett mysigt café som såklart var Corona-anpassat.

Innan vi åkte hem ville jag visa Felix vart jag tillbringade mycket tid som barn, och det var i Hammarbyhöjden hos farmor och farfar.
Bara fina barndomsminnen därifrån.

Jag vill gärna svänga förbi ibland och bara minnas.
Niclas skrattar och tycker att han hört det många gånger.

Men jag minns gärna fina minnen, och det här är värt att minnas.
Lägenheten på hörnet längst upp med balkong mot gatan och en fransk balkong på gaveln. Eken på berget och all kärlek.

Fin söndag!

Södermalm

Hammarbyhöjden och fina minnen.

Ovido - Quiz & Flashcards