Direktlänk till inlägg 30 juli 2015

Slut på semestern

Av Ullis Bernhardsson - 30 juli 2015 06:10

Det har varit dåligt med bloggande på slutet!
Men tränat har jag gjort och ironman närmar dig med stormsteg!
Jag har kämpat på med bra träning, dock undrar jag alltid inför såna här långa lopp om jag verkligen tränat tillräckligt! Och det är nog som vanligt, klent med cykel och framförallt simning!
Jag försöker lära mig crawla, men det är verkligen så mycket teknik! Så jag lär nog brösta och satsa på mer simning i höst/vinter! Vore verkligen kul att kunna!

Cyklade ett tiomilapass i rejäl blåst föra fredagen och jag kunde inte låta bli att tänka på att det är jäkligt långt att cykla 18 mil! Förhoppningsvis ska jag vara piggare då! För nu är jag helt klart lite nertränade! Har ju tränat alla semesterns dagar! (3veckor) Men i går blev det en välbehövlig vilodag! Och nu trappas det ner försiktigt!

Och nu kanske ni tycker synd om mig som "bara" tränat på semester!
Men det är ju just det jag vill, perfekt liv! Träna, äta, sova och umgås med härliga vänner och familj däremellan!

Vi hann också med en tur till Niclas bror och fru i Sandviken!
Det var supertrevligt! Där testade vi två olika löparspår, välkända Högbo och härliga trebo! Trebo var ljuvligt!

En tur till Grönan hann vi också med :)

Men nu är det vardag igen!
Och första jobbveckan är snart över!

Och i går tycke jag att jag kände lite i halsen, och oroade mig över det!
Blev småskraj när någon på jobbet nämner ordet förkyld eller snyter sig onödigt många gånger!

Men jag sprang hem från jobbet och fortsatte med ett pass i badhuset!
Och sen avslutade vi kvällen med en promenad i Trosa!

Lite om vad som hänt sen sist!

Ta hand om varann!
Och kom ihåg att du är bra precis som du är! <3

Tjockskor var ett bra val i dag , har känt lite i höften efter helgens långpass!

Kvällspromenad i Trosa! Man glömmer lätt bort det fina på hemmaplan!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ullis Bernhardsson - 18 december 2022 16:24


Det här med att blogga är nog återigen inte min melodi. Jag tänker att det blir kul, men är nog lite för privat för att blogga. Att enbart skriva om träning blir nog väldigt tråkigt för eventuella läsare. Klart att det kan vara kul att gå tillbaka ...

Av Ullis Bernhardsson - 13 december 2022 22:33

I dag har jag varit ledig, körde Niclas till karolinska. Eller rättare sagt, han körde dit och i dag skulle det vara inskrivning, samtal med läkare och sköterska samt provtagning. Jag fick hänga med in på rummet, fanns inget besöksförbud eller restr...

Av Ullis Bernhardsson - 12 december 2022 16:59


Men först tar vi helgen, i fredags var det jobb som vanligt och sedan möte med J och vi blev båda glatt överraskade av resultatet. Jag gick nog med ett leende på läpparna hela helgen. Men det gäller att hålla i och inte slappna av för mycket nu. G...

Av Ullis Bernhardsson - 8 december 2022 22:06

Fortfarande ont och fortfarande lite irriterad över det. Så nu fanns inte mycket stt vänta på, ringde en naprapat i kommunen och fick faktiskt tid i dag. Men då jag inte hade egen bil så blev det lite problem och jag kunde välja att komma på måndag...

Av Ullis Bernhardsson - 7 december 2022 20:00

Min värld har kretsat mycket på min rygg/ben, jag vill inte ha ont. Är orolig att det ska bli som sist, då hade jag problem med en höft i ett halvå. Bestämmer mig för att ta hjälp snabbt och kollar av läget för naprapat-hjälp, På jobbet får vi ...

Ovido - Quiz & Flashcards