Direktlänk till inlägg 12 juli 2015

Helgens träning...

Av Ullis Bernhardsson - 12 juli 2015 23:01

ja, just nu är det en del träning i mitt liv.
Fredagen startades som dem tidigare dagarna i veckan med ett pass på gymmet.
Styrka och cardio.
Men det blev också all träning på fredagen.
När Niclas valde ett simpass på em valde jag vila och slappa i sängen :)

Lördag och jag ville gärna få till ett löppass med lite längd.
Just i dag var jag inte på topp och löpning själv och musik i öronen kändes som ett bra val.
Kommunrundan 22 km blev planen.
Funderade på vätskerygga ett tag, men hoppade över den då vädret inte var alldeles för varmt.
Tog även en långtröja på mig, vet inte vad jag tänkte på. Inte alls förmodligen. För jag vet ju mycket väl att jag sällan eller typ aldrig fryser när jag springer.
Jag trippade varjefall på och det kändes bra, men efter ett tag blev det riktigt varmt.
Fast jag höll fortfarande samma tempo, men ca 5-6 km hemifrån var det riktigt segt och jag tog slut på bränsle och det hade dessutom blivit varmare.
Det visade sig vara ett dåligt val att lämna vätskeryggam hemma, jag hade gjort vad som helst för lite vatten.

Jag stannad och pustade lite, fortsatta jogga och gick i sista backen för att sedan jogga sista km hem.
Väl hemma blev det mat, vätska och dusch.
Sen låg jag länge och slappade i hammocken, drack en kaffe med en vän och fortsatte sen vila inne.
Niclas ville cykla på kvällen, jag också fast jag var fortfarande trött.

Niclas hade dock en hel del att fixa med på cykeln, och just i dag störde det mig inte alls, jag behövde lite mer vila :)
Normalt brukar jag villja komma iväg skapligt snabbt, men som sagt i dag (lördag) vilade jag gärna lite till.

När Niclas var klar blev det mat på Krilles och sen dags för cykel, blev en kortare runda mot Tystberga kustvägen, svängde av och körde genom Lästringe och hem.
Backarna kändes ordentligt i dag. Totalt blev det typ 40-42 km.

Och så till dagens (söndag) träning. Cykel 80 km.
Kustvägen mot Nyköping, fram till Tystberga är den ganska tråkig faktiskt, kan ju vara för att jag kört där relativt ofta.
Men sen är det lite roligare väg. Fint väder var det, varjefall i början av passet.

När man kommer fram till Nyköping och fortsätter en bit på gammal E4:an kommer man sen till ett litet gulligt café Åstugan.
Vi bestämde en bit innan Nyköping att vi stannar där och tar en fika.
Ett trevligt och gulligt café, men i dag är jag faktiskt lite missnöjd med äppelpajer som värmdes alldeles för mycket.
Ja, ja nu ska jag inte gnälla, men när jag inser att jag betalat 49:- för alldeles för värma äppelbitar känns det inte riktigt bra ;)
Det var en hel del cyklister där så vi är inte själva om att cykelfika, fast dem flesta andra gjorde bättre val än mig av fika.

Vi fortsätter och kommer en bit när det börjar regna lite, vi inser att lite kommer bli mycket och tar skydd på en loppis.
Jag överväger ett tag om vi ska ringa efter skjuts, men så lågt kan vi ju bara inte sjunka.
Vi hör några på loppisen som undrar om dem ska köpa cyklarna, när dem sen får syn på oss skrattar dem lite gott och vi pratar lite cykelminnen, eller det är mest dem som pratar.

Vi väntar ett bra tag, men fortsätter sen i lättare regn som slutar och ju närmare hem vi kommer blir det bättre väder. Det har faktiskt inte regnat alls hemma.

Men när vi kliver av cyklarna börjar det regna även hemma.

Våran plan är att köra ett pass på gymmet framåt kvällen, men vi sover en stund på soffan och hoppar över gymmet i dag.
Sova, äta, träna är väl vad den här helgen bjudit på :)
Vi har ju försjutton hunnit med bio också.


Var rädd om dem som betyder något för dig <3

Helgen i bilder kommer här:

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ullis Bernhardsson - 18 december 2022 16:24


Det här med att blogga är nog återigen inte min melodi. Jag tänker att det blir kul, men är nog lite för privat för att blogga. Att enbart skriva om träning blir nog väldigt tråkigt för eventuella läsare. Klart att det kan vara kul att gå tillbaka ...

Av Ullis Bernhardsson - 13 december 2022 22:33

I dag har jag varit ledig, körde Niclas till karolinska. Eller rättare sagt, han körde dit och i dag skulle det vara inskrivning, samtal med läkare och sköterska samt provtagning. Jag fick hänga med in på rummet, fanns inget besöksförbud eller restr...

Av Ullis Bernhardsson - 12 december 2022 16:59


Men först tar vi helgen, i fredags var det jobb som vanligt och sedan möte med J och vi blev båda glatt överraskade av resultatet. Jag gick nog med ett leende på läpparna hela helgen. Men det gäller att hålla i och inte slappna av för mycket nu. G...

Av Ullis Bernhardsson - 8 december 2022 22:06

Fortfarande ont och fortfarande lite irriterad över det. Så nu fanns inte mycket stt vänta på, ringde en naprapat i kommunen och fick faktiskt tid i dag. Men då jag inte hade egen bil så blev det lite problem och jag kunde välja att komma på måndag...

Av Ullis Bernhardsson - 7 december 2022 20:00

Min värld har kretsat mycket på min rygg/ben, jag vill inte ha ont. Är orolig att det ska bli som sist, då hade jag problem med en höft i ett halvå. Bestämmer mig för att ta hjälp snabbt och kollar av läget för naprapat-hjälp, På jobbet får vi ...

Ovido - Quiz & Flashcards