Alla inlägg den 7 november 2022

Av Ullis Bernhardsson - 7 november 2022 20:30

Vaknade utvilad och pigg, och det är alltid skönt. Jag går ju ändå upp straxt efter 05:00 om jag inte är trött, då snoozar jag och ibland för länge och det är inte helt uppskattat av maken.

Bilen till jobbet och sedan avverka dagens timmar, bra och trevlig dag.
Jag tänker att jag kör dagens pass direkt när jag kommer hem, det är nog det smartaste draget av mig just nu. Jag bestämmer mig för cykel och Zwift förstås, där finns mitt planerade pass som CA byggt ihop. Så tacksam för det.
Det är en jäkla massa intervaller ser jag när jag loggar in.
Men det går över förväntan och sedan blir det mat, soffa, tv med Svan och en lång stund på IR-madrassen.
Kanske lite väl länge, men det är så skönt.

Av Ullis Bernhardsson - 7 november 2022 06:04

På lördagen hade jag ett möte i Trosa, så vad skulle passa bättre än att springa dit och ta mötet och sedan springa hem.
Startade i blåsigt väder, vilket inte är någon större fara, har egentligen inget större problem med dåligt väder.
Om jag inte är trött och det är kallt och regnar.
Gav mig iväg och efter ca 4 km började det regnskuren smått, och det ökade sedan.
Framme för möte, det tog ca 20-30 minuter och jag får väl ändå säga att det gick bra trots allt.
När jag sedan skulle hem hade regnet ökat, men det störde inte så mycket.
För att få ihop mina 140 minuter fick det bli en omväg hem.

På eftermiddagen åkte vi upp till kyrkan och tände ljus.

På kvällen vankades 50-årsfest och människokläder. Det var min barndomsvän som fyllde år och det var en trevlig tillställning.
God mat, dryck och tårta från MR.Cake

Söndagen skulle vi få besök av Niclas faster och Leffe.
Alltid lika trevligt, fina människor.
Vi fikade och bytte presenter :)
Leffe kollade butiken som har utförsäljning, så hojta till om du saknar något Niclas säljer.

På eftermiddagens det dags att köra ett pass löpning i skogen, och eftersom i kom ut när det var ljust valde vi Stensund som också bjöd på ett svalkande bad.
Bra helg.

Men den här veckan blev inte alla passen körda.
Men det finns förstås en bra förklaring till varför.
Och kanske var det rätt beslut.

Nu ser jag fram mot en ny vecka med nya utmaningar och möjligheter.

Bilder från helgen.

Ovido - Quiz & Flashcards