Alla inlägg under december 2012

Av Ullis Bernhardsson - 16 december 2012 14:39

I dag skulle Trosapromenaden genomföras springandes.
Normalt är d som jag skriver en promenad, men vi sprang förstås.
Det är ett arrangemang som i dag genomfördes för 77 gången.
Start vid Södertälje station och mål vid Trosa Stadshotell.
Jag skulle springa med Anders S och Niclas.
Niclas fick problem med sina benhinnorna och tyckte att vi skulle fortsätta själva.
Vi trampade på bra, och km gick snabbt!
Väl framme efter 38,1 km nådde vi Trosa Stadshotell!
En kopp kaffe och ett glas vatten var välbehövligt!
Sen blev d en underbar stund på SPA- avdelningen!
Riktigt, riktigt skönt!
Glad blev jag oxå när Niclas dök upp!
D hade gått förhållandevis bra för honom!
Jag tycker han var riktigt duktig!
Nu sitter vi vid brasan och slappar i väntan på julbordet!
Ha en fin kväll och ta hand om varann!

Av Ullis Bernhardsson - 14 december 2012 13:37

I dag blev d en väldigt kort joggis, men jösses vilket härligt väder!
Och den korta joggen skulle enöigt planen vara kort!
Nu väntar en härlig helg!
Ta hand om varandra!

Av Ullis Bernhardsson - 11 december 2012 21:21

Jag lider av motivationsbrist just nu!
Trist!
Men tisdagar betyder löpträning med klubben, och i min plan fanns inte några intervaller direkt.
Utan ett distanspass istället!
I dag får jag vara glad för d lilla!
Nu bäddar jag ner mig och letar motivation!
Till hjälp har jag den här!

Av Ullis Bernhardsson - 8 december 2012 12:12

Och här kommer bilden :)

Av Ullis Bernhardsson - 8 december 2012 12:06

Efter en vecka med tung i huvudet och något-i-kroppen känsla så var d äntligen dax igen!
Senast jag sprang var i tisdags, känns som evigheter sen.
Nu skulle d bli ett trevligt pass med Maria.
Vi startade passet från Åda och sprang mot Trosa, väl framme fortsatte vi mot hamnen och runt en sväng och sen tillbaka till Åda!
Första 3 km kändes sega, vilket faktiskt inte är ovanligt för oss båda!
Som vanligt var d ett trevligt pass med mycket prat!
Maria passade oxå på att ta ett kort på mig!
Löpning när den är som bäst, härlig miljö, sol och trevligt sällskap!
D första jag sa när jag såg bilden var dock något helt annat!
Kanske dax att sluta med godis nu! :)
Just d, passet blev 10,7 km.


Av Ullis Bernhardsson - 4 december 2012 21:26

var planen i dag.
Kände mig dock inte 100% kry, så jag valde att köra den kortare varianten och lite lägre fart.
Funkade enligt den planen, men inget pass som går till världshistorien!

Snacka om skillnad på väder.
Förra veckan var d ösregn och i dag snöstorm :)

Av Ullis Bernhardsson - 2 december 2012 19:50

I dag skulle långpasset vara lite kortare än vanligt!
Vår plan, min och Marias var att springa en runda som är 15 km.
Men väl hemma hos Maria hade vi bara fått ihop 12,1 km, men i dag nöjde vi oss med d!
D är ju ändå återhämtningsvecka.
I början av passet var d lite kyligt, men d blev snabbt bättre.
Härlig vinterdag med löpning och sol på näsan!

Av Ullis Bernhardsson - 1 december 2012 21:47

I dag har jag tillbringat dagen i butiken!
Då vi numera har löpbandet där passade jag på att köra ett pass på
8 km.
Kändes lite segt i början, men d släppte efter ett tag!
I morgon väntar ett härligt långpass med sällskap!
Sen borde jag verkligen ta tag i den där jäkla styrketräningen, hur svårt kan d vara?
Borde oxå ta tag i kosten!
Jag är för dålig på d just nu! Dax att tagga till :)

Ovido - Quiz & Flashcards