Alla inlägg den 10 september 2016

Av Ullis Bernhardsson - 10 september 2016 21:58

Hela veckan har jag varit trött, vet inte om det är en kombo av Ironman och blodgivningen, men troligast är kanske ändå något i kroppen.

Velat fram och tillbaka hela veckan, och i morse vaknade jag med huvudvärk.

Laddade på med ytterligare en påse vitargo, vätskeersättning, alvedon och 3-4 koppar kaffe.

Flaken kom och hämtade oss strax efter 12 och sen hämtade vi upp Rajje i Södertälje.
Och sen vidare mot Stockholm och halvmaran.
Vi parkerade nära starten vilket passar mig perfekt, har ingen lust alls att krångla med tunnelbana.
Jag erkänner att jag är bekväm.

Vi hämtar nummerlapparna och träffar övriga klubbkompisar för snack och foto.
Drar oss sedan mot starten, passerar en bajamaja utan lång kö, perfekt!

Vidare mot starten, joggar en stund och det är tungt i dag, ingen bra känsla alls. Går in i startfållan och jag är i grupp C så två starter innan mig.

Men nu är det min tur och jag ser det som ett långpass för någon bra tid lär det inte bli.
PANG, där går starten.
Har skaplig fart i början, men det börjar med en backe direkt och det fortsätter, ingen lätt bana tycker jag.
Får härliga hejarop från familjen Ullbrand :)
Vid 3 km vill jag ge upp, hittar ingen känsla alls och kroppen är inte alls med. Men bryta på väg utifrån stan känns också jobbigt, jag måste ju ta mig tillbaka. Så jag fortsätter, passerar Bomans glassbar och önskar att jag är i Trosa, men det är jag ju inte. Första 5 km går okej, tänker att jag får jobba mycket mentalt i dag.

Fortsätter jogga och tappar på nästkommande 5 km, jag funderar på om jag kan hitta någon att promenera med, men hittar ingen lämplig kandidat. Gör dock en avstickare för ett toalettbesök, har tydligen druckit för mycket.

Springer på delar av Kungsholmen Runt och tänker att det blir nog min nästa halva, funderar på hur jag tänkte när jag anmälde mig till dagens lopp.
Det är ju bara tre veckor efter Ironman och det är ju därför jag inte sprungit det.

Fortsätter och kommer in för varvning och här är det nära till ombyte och jag går några steg, men tar mig samman och joggar.
Stannar och tar av nummerlappen för att sedan ta på den igen.
Joggar lite och tar sen av mig lappen igen och där kom ett beslut. Kliver av efter 12,8 km och jag kommer fram till att det är ett klokt beslut, oddsen var ju inte de bästa i dag.

Och nu sitter jag här i soffan med lätt huvudvärk och lite halsont.
Nu hoppas jag på att jag inte blir sämre, för jag är taggad på att komma igång igen.

Just det, på vägen hem i bilen blev det en anmälan till Kungsholmen Runt :)

Inte min dag i dag, tur att det är en ny dag i morgon :)

Ovido - Quiz & Flashcards