Alla inlägg under april 2013

Av Ullis Bernhardsson - 7 april 2013 22:26

Det var verkligen längesen jag bloggade, men jag har inte vilat helt från träningen!
Men såklart var jag lite trött efter ett lyckat skövde 6-timmars och 57 km! Eller nästan 57 km.
Så veckan efter blev det lugnt! Sen var nästa utmaning på G som var Spin Of Hope 23mars!
Vårat mål var att hålla igång tre cyklar under 12 timmar. Några bortfall gjorde att vi andra trampade lite mer! Totalt blev det 6 1/2 timme på spinningcykeln!
Klart att det också tog lite på krafterna!

Men nu har jag kommit igång ordentligt med styrkan och får även sällskap av Niclas! Kul!
Det börjar bli riktigt kul att köra styrka, målet är att köra intensivt ett tag och sen försöka hålla 3 pass/veckan.

I går körde jag ett långpass på galet trötta styrkeben, det var så illa att jag fick stanna och vila lite ibland! Men det blev nästan 18 km och det får jag nog vara nöjd med!

Jag får nog räkna med lite trötta ben på löpningen nu när jag kör en hel del styrka!
Men förhoppningsvis vänjer sig kroppen snart!

Ta hand om er!

Ovido - Quiz & Flashcards