Direktlänk till inlägg 17 september 2017

Ironman 2017 del 2 simningen

Av Ullis Bernhardsson - 17 september 2017 17:07


Vi kliver alltså upp runt 04:15 och det blåser och regnar.
Det är den stora dagen RACEDAY
Vi drar på oss kläderna och går ner och äter frukost med Thomas.
Det blir lite snack om vädret, men det är inte så mycket att göra åt. Man får liksom ta det väder som blir.
Det tar emot en gnutta att äta, inte så mycket att göra åt det heller.

Efter frukosten går vi upp på rummet och fixar det sista och drar på våtdräkten, lika bra att få det gjort! Vi kanske blir tvungna att simma till starten ;)

Möter upp Thomas igen och knallar in till starten, det har slutat regna och blåsten har lagt sig. Vi går först förbi cyklarna och fixa det sista där som pumpa, på med flaskor, energi och kolla att påsarna är på plats. Jag passar på att hänga hjälmen på cykeln.

Niclas vill simma lite innan start och då måste vi passera badplatsen Kattrumpan innan för för vid startområdet finns ingen möjlighet att blöta sig.

På vägen till badplatsen stöter jag på Veronica och Måns och pratar en kort stund. Går sen till badplatsen och möter upp dem andra, när jag ändå är där kan jag lika gärna passa på att simma lite innan. Känns bra.

Vi går sen till starten, lämnar in påsarna och ställer oss på våra platser, dvs där vi tror vi passar in.
Niclas ställer sig lite längre fram än mig och Thomas. Men vi gör sällskap fram mot starten. Både nationalsången och "I dag är jag stark spelas som vanligt"! Och det är en speciell känsla i kroppen.

Startfälten går sakta framåt och jag fokuserar och andas lugnt. Jag vill inte komma i vattnet och känna mig stressad. Det brukar gå bra.
Från att varit en bröstsimmare har jag lärt mig crawla. Förra året crawlade jag hela sträckan. Men då var vattnet lugnt och jag fick bra häng och det kändes som jag bara flöt med. Minns känslan mycket väl, jag kom upp och tiden blev då 1:29.

Nu är vi nära och vi önskar varann lycka till.
Kliver ner i vattnet, jag behåller lugnet och kommer in i simningen. Men det känns som det går sådär, jag navigerar fel några gånger. Känns som jag drar lite mycket åt höger hela tiden och det är också lite vågigt. Förra årets känsla finns inte riktigt, tycker heller inte att jag får något bra häng.

Funderar på dragningen till höger, beror det på att jag bara tar luft åt ett håll?

Jag kämpar på och kommer in mot kajen, nu simmar man längst med kajen ett tag och det står folk och hejar.
Simmar vidare och under en bro och passerar Kattrumpan, får en rejäl snyting över glasögonen och det gör ont. Men sånt som händer när alla vevar på.

Passerar under ännu en bro och nu är det bara spurten kvar på simningen, kommer fram till rampen och där är det lite kö och nu vill jag bara upp och växla till cykeln.

Kommer upp på land, blir lite tungt i benen en kort stund.
Joggar upp och tar min röda bike-påse.
In i tältet och drar av mig våtdräkten, torkar av mig och tar på strumpor och armvärmare.
Dricker en resorb och reser mig upp och tar med min påse och slänger utanför tältet, givetvis där den ska slängas.

Springer bort mot min cykel....


Mot starten.

Provsimmar vid Kattrumpan.

Fokuserad och väntar på starten.

 
 
Ingen bild

Nyfiken

3 november 2017 21:11

När kommer del 3???

Ullis Bernhardsson

9 november 2020 06:26

Blev tydligen ingen del 3 ?

 
Ingen bild

Intresserad

25 januari 2018 21:52

Kan du inte snälla skriva klart? Du skriver så bra och jag blir inspirerad! :-)

 
Ingen bild

Din man

18 juni 2019 16:40

Hittade hit och jäklars vad taggad jag blev! Och lite nervös faktiskt... :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ullis Bernhardsson - 18 december 2022 16:24


Det här med att blogga är nog återigen inte min melodi. Jag tänker att det blir kul, men är nog lite för privat för att blogga. Att enbart skriva om träning blir nog väldigt tråkigt för eventuella läsare. Klart att det kan vara kul att gå tillbaka ...

Av Ullis Bernhardsson - 13 december 2022 22:33

I dag har jag varit ledig, körde Niclas till karolinska. Eller rättare sagt, han körde dit och i dag skulle det vara inskrivning, samtal med läkare och sköterska samt provtagning. Jag fick hänga med in på rummet, fanns inget besöksförbud eller restr...

Av Ullis Bernhardsson - 12 december 2022 16:59


Men först tar vi helgen, i fredags var det jobb som vanligt och sedan möte med J och vi blev båda glatt överraskade av resultatet. Jag gick nog med ett leende på läpparna hela helgen. Men det gäller att hålla i och inte slappna av för mycket nu. G...

Av Ullis Bernhardsson - 8 december 2022 22:06

Fortfarande ont och fortfarande lite irriterad över det. Så nu fanns inte mycket stt vänta på, ringde en naprapat i kommunen och fick faktiskt tid i dag. Men då jag inte hade egen bil så blev det lite problem och jag kunde välja att komma på måndag...

Av Ullis Bernhardsson - 7 december 2022 20:00

Min värld har kretsat mycket på min rygg/ben, jag vill inte ha ont. Är orolig att det ska bli som sist, då hade jag problem med en höft i ett halvå. Bestämmer mig för att ta hjälp snabbt och kollar av läget för naprapat-hjälp, På jobbet får vi ...

Ovido - Quiz & Flashcards