Direktlänk till inlägg 15 september 2017

Ironman 2017 del1 dagarna innan loppet.

Av Ullis Bernhardsson - 15 september 2017 22:44

Äntligen Ironman-veckan. Jag jobbar bara måndag och tisdag. Onsdagen ska fördrivas med att packa alla prylar som ska med, och mycket prylar är det kan jag lova :)

Plockar fram, plockar bort, behöver jag verkligen allt det här. Panikpackar lite extra på slutet. Jösses, men allt är som vanligt.
Såhär brukar jag hålla på :)

Vi blir varjefall klara och allt står klart i hallen, planen är att bara packa ut allt på morgonen och komma iväg vid 08:00.

På torsdagsmorgonen anländer Anette och Peter, Niclas bror och fru alltså min svägerska.
Vi är så glada att de ska med och spendera några dagar med oss i Kalmar.
Det känns lyxigt att få ha med egen hejarklack och dessutom mår jag alltid bra i deras sällskap.

Vi kommer iväg skapligt, nästan som planerat.
Stannar och äter på Hjorten, sitter på uteplatsen med fin utsikt över vattnet och det är fantastiskt vackert och även fint väder.

Framme i Kalmar installerar vi oss på Hotell Svanen.
Sedan blir det en sväng på stan, möter Gisela och PF. Dags för registrering.
Skönt att checka av sånt som måste göras.
Går en sväng på mässan, men köper nog inget.

Niclas och jag tar en kaffe på stan, vi tar fiket precis vid målet. Faktiskt som vanligt.
Senare på kvällen blir det prerace-möte då är även Tomas med och vi möter också Tullare.
Tomas kommer från våra hemtrakter och ska också köra, även hans fru Annelie är med och ska heja.

Efter mötet drar vi oss tillbaka till hotellet för sömn och vila.

Fredagen startar med en härlig frukost på Svanens veranda med Anette och Peter, därifrån ser man både cykel och löpbana.
Vi sitter en bra stund och snackar.

Sen ser vi till att få ordning på cyklar och påsarna som ska packas.
Tar oss ner till området för att checka in allt.
Vi hinner också med ett varv på mässan och i dag shoppar båda Anette och jag hos Powerwoman, finns så mycket fint.

Äter lunch vid målområdet på läktaren, skönt att sitta där och ladda lite och peppa upp sig själv inför loppet.

Dagen är ganska lugn, vi försöker vila en hel del.

På kvällen äter hela gänget pizza.
Sen blir det en kaffe på verandan på hotellet.

Vi har nu bara sova kvar, jag vaknar några gånger på natten och det blåser och regnar.
Sover ändå skapligt bra.

Vaknar av klockan kl 04:15 och det regnar och blåser fortfarande.

Bara att kliva upp....


Mitt namn där.

Cykel incheckad

Påsarna på plats.

Vi är redo.

Hängde lite med Gisela på registreringen och mässan.

Åkbandet är på... Nu kör vi.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ullis Bernhardsson - 18 december 2022 16:24


Det här med att blogga är nog återigen inte min melodi. Jag tänker att det blir kul, men är nog lite för privat för att blogga. Att enbart skriva om träning blir nog väldigt tråkigt för eventuella läsare. Klart att det kan vara kul att gå tillbaka ...

Av Ullis Bernhardsson - 13 december 2022 22:33

I dag har jag varit ledig, körde Niclas till karolinska. Eller rättare sagt, han körde dit och i dag skulle det vara inskrivning, samtal med läkare och sköterska samt provtagning. Jag fick hänga med in på rummet, fanns inget besöksförbud eller restr...

Av Ullis Bernhardsson - 12 december 2022 16:59


Men först tar vi helgen, i fredags var det jobb som vanligt och sedan möte med J och vi blev båda glatt överraskade av resultatet. Jag gick nog med ett leende på läpparna hela helgen. Men det gäller att hålla i och inte slappna av för mycket nu. G...

Av Ullis Bernhardsson - 8 december 2022 22:06

Fortfarande ont och fortfarande lite irriterad över det. Så nu fanns inte mycket stt vänta på, ringde en naprapat i kommunen och fick faktiskt tid i dag. Men då jag inte hade egen bil så blev det lite problem och jag kunde välja att komma på måndag...

Av Ullis Bernhardsson - 7 december 2022 20:00

Min värld har kretsat mycket på min rygg/ben, jag vill inte ha ont. Är orolig att det ska bli som sist, då hade jag problem med en höft i ett halvå. Bestämmer mig för att ta hjälp snabbt och kollar av läget för naprapat-hjälp, På jobbet får vi ...

Skapa flashcards