Alla inlägg den 10 september 2017

Av Ullis Bernhardsson - 10 september 2017 22:49

Ny dag och nytt lopp. Planen var inte alls att köra i dag, men jag blev lite sugen och jag gjorde mig redo gör att ev. köra.
Åkte ner till starten och anmälde mig.
I dag skulle det bli ett lite längre lopp.

Och även nu simmade jag bra (för att vara jag) och växlade snabbt.
Niclas var flaggvakt och hejade friskt vid varvningen och i dag låg jag en hel del i tempobågen, heja mig!

Det var samma bana som dagen innan, bara dubbelt så långt, så några varv till.

När cyklingen var över gjorde jag en ny växling som funkade fint.

Och nu återstod bara löpningen och jag höll mig springandet hela vägen och är även nu nöjd med loppet och kammade hem ännu en rosa morakniv.

Stort tack till Morakniv triathlon för ett bra arrangerat lopp!

Vilken helg, wow :)

Foto Annelie, Annika och Niclas

Ser ni den rosa kniven?

Av Ullis Bernhardsson - 10 september 2017 22:41

En kort rapport om Morakniv!
En härlig helg spenderades i Mora i början av augusti!
Vi var ett gäng som skulle köra ett lopp, en sprint, jag var nervös flera veckor innan.
Dels för att det är kort och snabba byten är jag inte van med, dessutom är jag inte så snabb.

Men väl på plats släppte det mesta och jag såg fram mot loppet!

Vi vaknade till regn, inget vidare väder! Men blöta skulle vi ju bli hursom helst.
På plats hängde vi upp cyklarna och ställde ordning lådan med prylar. På med våtdräkt och dags för start.

Simningen gick bra och jag fick snabbt av mig våtdräkten och drog iväg med min cykel, efter ett bra tag kom Niclas ikapp mig. Det var väntat, men kul att ligga före så länge det varade :)

Cyklingen kördes på en varvbana, jag gillade den. Och jag tycker att även cyklingen gick över förväntan. Är dock dålig på att ligga ner i tempostyret. Får öva mer.

Nu var det återigen dags för växling och även den gick bra. Drog iväg och började springa, och jag får nog vara nöjd med den också.

Väl i mål fick man en Morakniv och jag valde förstås en rosa :)

Kul lopp och bra arrangerat!
Tiden har jag inte i huvudet just nu.

Av Ullis Bernhardsson - 10 september 2017 20:52

Årets kanske roligaste lopp, och jag körde även i år med Tanja.
Och vi ville ju gärna göra det lite bättre än förra året. Men jag ska tillägga att vi inte tränar för just swimrun.
Men Tanja är i varjefall van att springa i skogen och tog täten, hon talade sedan tydligt om vad som mötte oss som dike, hala rötter osv.
Lyxigt för mig som springer mest asfalt. På simningen har jag tänkt att crawla, men brukar ha svårt att få till det efter löpning. Tanja bröstsimmar, och gör det fort. Jag hade väldigt svårt att komma in i loppet första halvan. När vi kommer till simningen är det kört, jag kan inte crawla och kommer efter.
Tanja ropar lite försiktigt, kan du inte crawla?
-Nä, jag är för trött svarar jag.


Men efter ett par simningar kan jag äntligen börja crawla! Glad :)
Det gör ju att jag istället kan "vila" lite under simsträckorna.

Och jag har nu kommit in i loppet, vi krigar på bra hela vägen båda två.
Swimrun är tufft för en asfaltsnötare.


Niclas och Rajje kör också loppet, deras mål är att jaga ikapp oss.

Ok, de startar 10 minuter efter.

Vårat mål är typ att hålla dem bakom oss in i mål.


Men efter sista simningen dyker de upp och vi kan inte riktigt svara och släpper förbi dem.

inte mycket att göra åt, de gör ett bra lopp! Grattis! 


Vi kommer i mål och gör det traditionella hoppet över mållinjen.
Vi persar med hela fyra minuter och kommer på placering 11 av 64 lag (tror jag det var)

Vi är nöjda, tänk om vi skulle träna lite swimrun också:)

Starka och redo

Finaste Tanja och jag!

Team U.T

Skapa flashcards