Direktlänk till inlägg 23 juli 2017

Kungsholmen Runt maj 2017

Av Ullis Bernhardsson - 23 juli 2017 21:23

Jag ligger efter med lopprapporteringar, vilket förmodligen kommer göra att jag missar litern känslan på loppet.
Men här kommer en kort rapport från Kungsholmen Runt.

Jag gillar verkligen loppet och det ligger bra i tiden.

Jag känner mig inte riktigt taggad för loppet, men ser det som ett bra träningspass. Så är planen, men väl på plats och när starten har gått känns det rätt okej och jag tänker att jag kör på känsla. Självklart en något jobbig känsla.
Min kompis Maria skulle också ha sprungit, men inser att hon tränat för lite så hon och delar av hennes familj agerar hejarklack! Tacksamt :)
Det är alltid trevligt med hejarop på lopp.
Tillbaka till loppet, det känns bra hela vägen fram till 18 km där jag blir trött, kämpar på så gott jag kan och sista kilometern får jag kämpa, känns som den aldrig tar slut och mitt mål glider ur handen.
Jodå, ett litet mål hade jag faktiskt.
Det hade varit kul att komma in under 1:50, men klockan stannar på 1:50:31.

Jag sprang loppet för Team Alice

Mot nya lopp och utmaningar.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ullis Bernhardsson - 18 december 2022 16:24


Det här med att blogga är nog återigen inte min melodi. Jag tänker att det blir kul, men är nog lite för privat för att blogga. Att enbart skriva om träning blir nog väldigt tråkigt för eventuella läsare. Klart att det kan vara kul att gå tillbaka ...

Av Ullis Bernhardsson - 13 december 2022 22:33

I dag har jag varit ledig, körde Niclas till karolinska. Eller rättare sagt, han körde dit och i dag skulle det vara inskrivning, samtal med läkare och sköterska samt provtagning. Jag fick hänga med in på rummet, fanns inget besöksförbud eller restr...

Av Ullis Bernhardsson - 12 december 2022 16:59


Men först tar vi helgen, i fredags var det jobb som vanligt och sedan möte med J och vi blev båda glatt överraskade av resultatet. Jag gick nog med ett leende på läpparna hela helgen. Men det gäller att hålla i och inte slappna av för mycket nu. G...

Av Ullis Bernhardsson - 8 december 2022 22:06

Fortfarande ont och fortfarande lite irriterad över det. Så nu fanns inte mycket stt vänta på, ringde en naprapat i kommunen och fick faktiskt tid i dag. Men då jag inte hade egen bil så blev det lite problem och jag kunde välja att komma på måndag...

Av Ullis Bernhardsson - 7 december 2022 20:00

Min värld har kretsat mycket på min rygg/ben, jag vill inte ha ont. Är orolig att det ska bli som sist, då hade jag problem med en höft i ett halvå. Bestämmer mig för att ta hjälp snabbt och kollar av läget för naprapat-hjälp, På jobbet får vi ...

Ovido - Quiz & Flashcards