Alla inlägg den 15 oktober 2016

Av Ullis Bernhardsson - 15 oktober 2016 14:51

Ok, dags att ta mig igenom milen på Hässelbyloppet.
Har sen Kalmar Ironman inte alls haft lust att tävla. Halvmaran vet vi ju att jag var sliten och bröt och även nu fanns ingen tävlingslust, men träna är kul.
Det resulterade dock i att uppladdningen inte blev bra alls! Så planen var helt enkelt att delta och se det som ett fartpass.
Väl på plats och nummerlappen på fann jag dock lusten att vilja springa fort och kanske kunde jag pressa mig under 50 minuter, varjefall under förra årets 50.17, det vore najs.
Uppjoggen kändes bra och fick även kommentaren att det ser lätt ut och nu fick jag ännu lite bättre självförtroende. Kanske, kanske under 50.
Vi joggade bort till starten, Niclas, jag och klubbkompisen Tomas.
Dem startade gruppen innan mig och jag inväntar min grupp och tar mig till startfållan, startar klockan som söker mottagning, blir lite stressad för det går så segt, inser att jag inte kommer hinna. PANG starten går, jag suckar lite och knappar om klockan till tid och får nöja mig med det. Inte speciellt svårt att räkna på fem-tempo, men att pricka rätt hastighet är svårare, startar lite för snabbt och tappar givetvis mot slutet, ligger bra till vid 5 och vid 6 km är jag trött och tycker det är backigt. Och tycker man det är backigt på Hässelby så har man nog tränat för dåligt tänker jag. Men visst håller ni väl ändå med om att det är lite med "backigt" andra halvan än första?
Hur som så är jag trött och tappar på andra halvan, men styr upp det och avslutar km 8-10 helt okej, men under 50 lyckas jag inte komma i mål. Inte ens under 50:17 som jag hade förra året utan får i dag nöja mig med hela 51:05, besviken, men ändå nöjd!
Just nu är jag inte bättre! Släpper loppet snabbt, vilket normalt inte händer när jag är missnöjd. Så i dag var jag nog realistisk och förstod att det är här jag är och nöjer mig så :)

Det var bättre förr ;)

Skapa flashcards