Direktlänk till inlägg 3 september 2016

Sen race-report Ångaloppet

Av Ullis Bernhardsson - 3 september 2016 19:24

Det blev aldrig något inlägg om Ånga, men jag kör ett kort nu!

Jag skulle för tredje året köra sprint med Niclas, att vi väljer sprinten beror på att vi kör Ironman helgen efter.
Men i år fanns det en hel del orosmoment med min träningspartner, tillika kära man.
Han var inte helt skadefri och hade svårt att komma fram till ett beslut!

Efter mycket om och men ställde han in och jag frågar om Tanja vill köra med mig! Hon säger att hon inte kan simma, men hon ställer upp och känner sig både pirrig och glad inför loppet!
Hon har tre dagar på sig att ladda :)

När dagen D är kommen hämtar vi upp Tanja och åker mot Ånga. Niclas hänger med och ska heja på oss och passa på att simträna.

Tanja har köpt fina rosa tröjor till oss, vi är såna där rosa tjejer och har en liten grupp och vi kallar oss för Team Pink.

På plats hämtar vi startkuvertet som innehåller visselpipa, nummertatuering och badmössor.
Tanja tittar ner och lyser upp och berättar att de är rosa, ja badmössorna alltså! Jag blir så glad!
Vi ler hela vägen till namnbytesbordet, där de vänligt säger badmössorna tack.
Vi vill inte lämna ifrån oss dem och försöker få dem, även om vi nu måste simma i gröna.
Men icke, den gick inte alls hem.

Vi byter självklart och släpper det, laddar med kaffe och fixar iordning prylarna. Passar på att ta en bild med Petter.

Nu börjar vi närma oss starten och vi lämnar väskorna och kliver in i startfållan.
Lite pirrigt, men det ska bli så kul! Älskar Ångaloppet, fast jag aldrig tränar swimrun.

PANG
Starten går och vi sticker iväg, jag är taggad och kör lite för hårt i början! Det är lättsprunget och sen kommer vi ut på en grusväg och där blir det ännu lättare, vi springer om Petter och hans lagkompis som jag nu efteråt förstått är Micke, en grym simmare och författare till boken Öppet vatten.

Sen svänger vi av och fortsätter in i skogen, tuffare här.
Men det är skoj, vi kommer fram till första simningen och jag tänker att jag blandar bröst och crawl, men det kan jag glömma. Funkar inte alls.

Men vi kämpar på och Tanja sköter sig jättebra på simningen, hon kan absolut simma :)

Dock får en tjej lite panik vid första simningen och kan inte andas och dagens hjältar blir Petter och Micke som vänder och hjälper till för att sedan simma ifrån oss!
Men vi tar dem på löpningen igen :)

Men det kommer lite längre simningar och vi hamnar efter och ser inte dem längre.

Vid varvningen på Ånga står Niclas och hejar, det är han grym på.


När vi sen kliver ner i Östersjön och ska simma är det riktigt kallt. Men när jag gnyr lite säger Tanja "jag orkar inte tänka på det längre" och jag inser att jag gnällt färdigt om kylan.

Vi fortsätter och har verkligen så kul, springer, simmar, springer, simmar osv sen kommer sista simningen och nu återstår ca 3 km löpning. Vi är helt klart bättre på att springa än simma.

Jag tror faktiskt att vi springer om 3-4 par på löpningen och det är förstås peppande. Uppe på stora vägen står Niclas och hejar och fotar.

Vi kör så gott vi kan mot målet, kommer upp på målrakan och hoppar i mål :)

Sen blir det kramkalas och så mycket glädje! Tanja gör en toppendebut på swimrun och är såld.
Tänk vad bra det kan bli om vi tränar lite swimrun till nästa år.
Tanja vill köra igen, men säger att jag måste ha familjeråd med Niclas som är min ordinarie lagkompis.

Några dagar senare blir det klart att Tanja och jag kör även nästa år, längtar redan :)

Ses på Ånga 2017

Vi närmar oss målet.

Hopp i mål :)

Medalj fick vi också. Vi kom på plats 21, vi är nöjda!

Våran dag <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ullis Bernhardsson - 18 december 2022 16:24


Det här med att blogga är nog återigen inte min melodi. Jag tänker att det blir kul, men är nog lite för privat för att blogga. Att enbart skriva om träning blir nog väldigt tråkigt för eventuella läsare. Klart att det kan vara kul att gå tillbaka ...

Av Ullis Bernhardsson - 13 december 2022 22:33

I dag har jag varit ledig, körde Niclas till karolinska. Eller rättare sagt, han körde dit och i dag skulle det vara inskrivning, samtal med läkare och sköterska samt provtagning. Jag fick hänga med in på rummet, fanns inget besöksförbud eller restr...

Av Ullis Bernhardsson - 12 december 2022 16:59


Men först tar vi helgen, i fredags var det jobb som vanligt och sedan möte med J och vi blev båda glatt överraskade av resultatet. Jag gick nog med ett leende på läpparna hela helgen. Men det gäller att hålla i och inte slappna av för mycket nu. G...

Av Ullis Bernhardsson - 8 december 2022 22:06

Fortfarande ont och fortfarande lite irriterad över det. Så nu fanns inte mycket stt vänta på, ringde en naprapat i kommunen och fick faktiskt tid i dag. Men då jag inte hade egen bil så blev det lite problem och jag kunde välja att komma på måndag...

Av Ullis Bernhardsson - 7 december 2022 20:00

Min värld har kretsat mycket på min rygg/ben, jag vill inte ha ont. Är orolig att det ska bli som sist, då hade jag problem med en höft i ett halvå. Bestämmer mig för att ta hjälp snabbt och kollar av läget för naprapat-hjälp, På jobbet får vi ...

Skapa flashcards